Någon som är duktig på löptikar?

mimmipigg

Trådstartare
Vi har en liten blandrastik som är i löpen för första gången.
Vecka 10 hade hon brunaktiga flytningar, sega som hängde kvar i rumpan på henne. Helgen 5-6/3 började hon blöda riktigt.
Men det har inte avtagit utan ökar snarare, igår var dottern ute och åkte skidor med tiken och när de kom in var tiken blodig på hela bakdelen. När hon legat en stund och ställer sig upp rinner det bara ur henne. Hon har tikskydd mest hela dygnet och man får byta binda 3-4 ggr/dag.
Är det normalt att en tik blöder så ordentligt?
Ingen av tikarna jag haft har det blivit annat än bloddroppar efter, nån tik såg man aldrig något blod efter för hon städade själv.
Finns det någon tikvan användare här som kan ge mig ett svar?

Sv: Någon som är duktig på löptikar?

21 visningar och ingen som vet något?

Jag har googlat på löptikar och fick upp 40 googlesidor och endast en handlade om tikar resten om de som hade problem med hanhundar vid löptikar.

Jag har aldrig haft nån (3) tik som blodar så mycket som du säger. Hade jag haft det skulle jag ringa vetr omgående. Inte vänta på svar här.
Kram Carina

Jag har aldrig hört talas om att en tik blödit så där mycket.

Jag tycker att du borde höra av dig till en veterinär.

//Lotta

Jag säger samma sak som scotty. Jag har av tre tikar aldrig haft någon som blodar så mycket. Inte hört någon som haft det heller. Jag skulle ringa veterinären och fråga.

Samma här, inte haft tik som blöder på det sättet. Låter som om hon kan få problem med blodbrist om det inte avtar inom en snar framtid. Skulle nog ringa veterinär.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 937
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar