Någon som är bra på det här med gallor....

C

Canoó

När jag köpte min häst för lite mer än två år sedan hade han en ganska stor galla strax under "armbågen" på ett bakben.
Ingen anmärkning på denna galla när jag vet.besiktade honom innan köp. Har även frågat andra vet. som varit ut på vacc och andra ärenden.

Har inte brytt mig om galla eftersom han inte varit påverkad av den. Tidigt i Juni blev han sjuk och har haft vila hela sommaren. Endast gått korta promenader.

För ett par dagar sedan märkte jag att det inte alls är mycket kvar av gallan på bakbenet. Den syns knappt längre från att ha varit en stor knöl.

Vilan har varit välbehövlig för honom bortsett från varför han har varit tvungen att stå.
Han är under igångsättning nu men gallan ökar inte i storlek.

Någon som har någon teori på hur gallan kunnat försvinna?

Sv: Någon som är bra på det här med gallor....

Knät..Var nog lite tankspridd när jag skrev..

Liknande trådar

M
Hästvård jag har en 5 åring häst som jag tävlar hoppning med. I maj det här året så gick vi omkull på en träning och efter det så påvisade hon...
Svar
3
· Visningar
2 446
Senast: qnockout07
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 998
Hästvård Min häst har under de två åren jag haft henne haft gallor hela tiden på framför allt bakbenen. Hon får alltid mugg på sommaren, vilket...
Svar
2
· Visningar
2 838
Senast: CallMeAce
·
M
Hästvård För att göra lång historia kort: Lillkillen har under våren haft diverse problem med både fram och bakben, och fick p.g.a. sparkskada...
Svar
5
· Visningar
738
Senast: Mr_right
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2