Någon slags pad under nosgrimman

feel

Trådstartare
Min häst är extremt tryck- och skavkänslig. Nu går han med engelsk nosgrimma, normalt spänd (dvs inte hårt åtdragen). På undersidan mot käkbenet har jag ett fårskinnsfluff men hade behövt något mot nosryggen också. Fårskinn känns ju lite "klumpigt" och inte så snyggt att ha där? De här svarta lite tunnare paddarna från Kavalkade som många har under, hålls de på plats trots att nosgrimman inte sitter hårt?

Hur rädd är du om själva nosgrimman? Kan du tänka dig att fästa paden med något klistrigt så garanterar det ju att den inte glider.

Det finns ju sådana som man sätter på grimman. De brukar stängas med karborband och sitter runt tex hela nackstycket eller nosdelen på grimman.

Finns i alla färger, längder och tjocklekar.

@feel finns ju både ock. Jag tänker att är din häst riktigt skavkänslig brukar de i neopren ha en kant som kan skava, men en med ludd och tygöversida med karborrefästning är ändå hyffsat smidig.
Tänker att du måste ha något som du fäster på något vis och då är det nog det smidigaste jag kan komma på iallafall.

Min häst är extremt tryck- och skavkänslig. Nu går han med engelsk nosgrimma, normalt spänd (dvs inte hårt åtdragen). På undersidan mot käkbenet har jag ett fårskinnsfluff men hade behövt något mot nosryggen också. Fårskinn känns ju lite "klumpigt" och inte så snyggt att ha där? De här svarta lite tunnare paddarna från Kavalkade som många har under, hålls de på plats trots att nosgrimman inte sitter hårt?

Kavalkade-paddarna och liknande brukar sitta kvar utan problem om nosgrimman ligger an och inte glappar.

Det finns ju sådana som man sätter på grimman. De brukar stängas med karborband och sitter runt tex hela nackstycket eller nosdelen på grimman.

Finns i alla färger, längder och tjocklekar.

Finns superbilliga i trevlig gel med lite stadigare undersida. Tre smidiga kardborre. Typ Hansbo eller liknande, alla hästaffärer brukar ha dem.

wpid-dsc_2262.jpg

wpid-dsc_2174.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka