Någon mer som "kört" fast i ridningen?

jassica

Trådstartare
Jag känäer lite sisåhär, nej blää jag vill inte rida idag. Jag har som sagt kört fast lite där jag tycker att det känns som jag gnabbar fast mig i samma mönster.

Jag har tre hästar, varav två rids, jag varvar med skogsridning,longering,löshopnning, hoppning, och körning. Så egentligen så varierar jag mig ju ganska så mycket.

Jag har funderat på att börja rida för tränare, det finns en i närheten som kan hålla lektion hos mig dvs hon kommer hem till mig, då jag ej har körkort själv. men nu när snön är här så finns det inte direkt någonstans att vara på, har ej ridhus. Sedan så har jag sett att den tränaren bara är 17år, inget fel på det hon är säkert jättedutkig, men jag skulle nog hellre se mig själv rida för någon som är äldre än mig själv. Så det har kört fast lite där med.

Det känns inte som jag kommer någonvart i min ridning.

Jag vet inte vad jag vill få ut av den här tråden, kanske något tips.

Tack //Jässica

Sv: Någon mer som "kört" fast i ridningen?

klart du ska rida för en tränare!!!kan du inte åka iväg till någon ridklubbi närheten och träna för någon där. Då finns ju både ridhus och ridkompisar. du kanske har nån kompis som kan hjälpa dig att motionera dina hästar så att ni kan rida tillsammans. alltid roligare att rida när man är två:)

Sv: Någon mer som "kört" fast i ridningen?

klart du ska rida för en tränare!!!kan du inte åka iväg till någon ridklubbi närheten och träna för någon där. Då finns ju både ridhus och ridkompisar. du kanske har nån kompis som kan hjälpa dig att motionera dina hästar så att ni kan rida tillsammans. alltid roligare att rida när man är två:)

ne jag kan inte åka nånstans för jag inte har något körkort. Jo jag har en tjej här och rider ibland,men bara för det kommer jag ju ijnte vidare med min ridning, det är det.

Tack för svaret!

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 663
Senast: Hedinn
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka