Här finns startlistan för den som är intresserad https://www.longinestiming.com/eque...of-nations-final-barcelona/resultlist_09.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och det såg ju ut som att hon hade så sjukt mycket utrymme där emellan heller när hon försökte föra in fingrarna..Jag har precis börjat titta från början och är ca 15 min efter live-sändningen.
Det första jag reagerar på är att kontrollanten som ska "kolla" hästen efter att den kommer ut från banan bara snabbt sticker in två fingrar, liggande, på SIDAN av hästens nosrygg.
Hur ska man kunna ta FEIs lovord om hästvälfärd i fokus seriöst när deras personal öht inte bryr sig om att göra ordentliga kontroller? Det är bara lite halvarslat för syns skull för man vet att det inte har blivit godkänt på ett riktigt test och den konflikten vill man inte ta med elitryttarna på den här nivån... Patetiskt...
Visa bifogad fil 154574
Ja alltså jag funderar på hur hårt man måste spänna nosgrimman för att öht inte kunna få in fingrarna där. Dels är ju hästen lite konvex i huvudet precis där och dels också lite halvmjuk. Ändå tycker jag man ser att hon får kämpa lite på vissa hästar medan andra går lättare.Och det såg ju ut som att hon hade så sjukt mycket utrymme där emellan heller när hon försökte föra in fingrarna..
Är bara på startnummer 5 än så länge (hade missat att SVT sände överhuvudtaget) så ligger lite efter i att se hur många vi får se kollas.Ja alltså jag funderar på hur hårt man måste spänna nosgrimman för att öht inte kunna få in fingrarna där. Dels är ju hästen lite konvex i huvudet precis där och dels också lite halvmjuk. Ändå tycker jag man ser att hon får kämpa lite på vissa hästar medan andra går lättare.
Vilken hon knappt ens sticker ned fingrarna på...Är bara på startnummer 5 än så länge (hade missat att SVT sände överhuvudtaget) så ligger lite efter i att se hur många vi får se kollas.
Roligt med pallplats!Vilken omskakning i resultaten, många rivningar och vändningar för lagen.
Det kan han ha; karma is a bitchRoligt med pallplats!
Tycker synd om Kevin Stout, men varken han eller hästen verkade skadade i alla fall.
Schweiz var överraskande svaga!
De har gjort om den 5* Nations Cupen så det är den fast med lite annorlunda upplägg.Är detta nån ny tävling? Inte hört talas om League of nations förut.
Så ja, detta är alltså den officiella metoden för att kontrollera nosgrimman i hoppning även om en del bekanta på min facebooksida där jag också postade bilden försökte övertyga mig om att detta inte alls är representativt för FEI...Dear ***,
Checking the noseband tightness on the side is the correct way to do so for safety purposes when the check is done with the fingers. https://tack.fei.org/article/f25fffdd-4635-4ea3-89cf-c14d4f88f2d2
The FEI is currently working on the check of noseband tightness to improve it's accuracy and safety.
Kind regards,