Någon med ikea Mydal?

macbeth

Trådstartare
Är i farten att skaffa en våningssäng, tanken är att jag ska sova där nere och barnet där uppe, men så såg jag en våningssäng på loppis häromdagen och det var jättetrångt i undersängen :nailbiting: jag skulle få krypa i och ur den samt kan ju lätt gissa mig till hur många gånger jag kommer slå i huvudet när jag yrvaket sätter mig upp. Sängen på loppisen var dock en annan modell, vet inte om alla är lika snålt tilltagna med utrymme? Med tanke på att de är för barn finns det dock viss risk för det.
Enklaste hade ju varit att åka till ikea och titta på sängen live, men i o m corona och julrush och jag är riskgrupp vågar jag inte det, hade dock gärna fått hit en säng innan jul. Någon bukefalist som råkar ha mydal hemma och kan meddela mig om en normalstor vuxen (1,70) får plats att sitta upp i undersängen?
 
Jag har en sån i gästhuset. Tror det funkar bra. Avkomman som är 1,80 har sovit där ett par veckor och klagade inte.
Tror inte att den är avsedd för barn?

Jag målade min vit innan jag monterade ihop den, blev fint.
 
Är i farten att skaffa en våningssäng, tanken är att jag ska sova där nere och barnet där uppe, men så såg jag en våningssäng på loppis häromdagen och det var jättetrångt i undersängen :nailbiting: jag skulle få krypa i och ur den samt kan ju lätt gissa mig till hur många gånger jag kommer slå i huvudet när jag yrvaket sätter mig upp. Sängen på loppisen var dock en annan modell, vet inte om alla är lika snålt tilltagna med utrymme? Med tanke på att de är för barn finns det dock viss risk för det.
Enklaste hade ju varit att åka till ikea och titta på sängen live, men i o m corona och julrush och jag är riskgrupp vågar jag inte det, hade dock gärna fått hit en säng innan jul. Någon bukefalist som råkar ha mydal hemma och kan meddela mig om en normalstor vuxen (1,70) får plats att sitta upp i undersängen?

Du har inte funderat på att köpa våningssäng med extra bred undersäng om det får plats? Typ sån här (dock inte IKEA så lite dyrare modell)

38461545-origpic-4f2d8f.jpg
 
Du har inte funderat på att köpa våningssäng med extra bred undersäng om det får plats? Typ sån här (dock inte IKEA så lite dyrare modell)

38461545-origpic-4f2d8f.jpg
Njae, det är så lite plats i sovrummet (som även extraknäcker som barnets lekrum) att jag vill kunna frigöra så mycket golvyta som möjligt. Nu samsover vi i en dubbelsäng och det blir lite trångt, hade varit jätteskönt att få den lilla extra plats som en enkelsäng ger.
 
Mamma har såna. Jag har sovit i underslafen några gånger och inte reflekterat över att det skulle vara trångt. Står det inte hur hög den är totalt, så kan du mäta på bilden och räkna ut vad mellanrummet är ca?
 
Tack @tanten och @SaraXX tror jag vågar beställa en då :up: Det står att den är 157 cm hög, den på loppisen mätte jag med min kropp, är nästan exakt 150 från axeln till golvet och den gick lite över min axel (plus jag hade skor på), så gissar att den var runt 155 cm och hade då verkligen minilitet utrymme för underslafen, därav min oro. Men tycker inte Mydal ser så liten ut på bilder iaf, dock svårt att avgöra utan människa i bild.
Kommer nog betsa den i mörkare träfärg, tror det kommer passa bra till övriga möbler i rummet :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp