Nästa problem...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Tack vare Pauling här på buke så har jag nu ordning på pumpandet, det går som en dans! Men nu har nästa problem kommit... Hur i hela friden ska jag få i ungen mjölken?! Min mamma, alltså Stinas mormor har kämpat hela helgen med nappflaska men icke!
Stina köjs (stavas?), spottar ut nappen, ålar sig undan, blir arg, skriker och stretar emot. Försökte även att mata med sked, men det var lika >"äckligt" det.

Någon som har några käcka förslag?

Jenny
 
Sv: Nästa problem...

Annan flaska/napp eller kanske ur mugg. Är hon verkligen hungrig när ni försökt? Är du i närheten (kan skapa problem...)? Se till att hon tar nappen själv och att ni inte trycker in den.
 
Sv: Nästa problem...

Du kan alltid prova med en annan flaska eller napp. Jag har också haft problem med att få mina barn att dricka ur nappflaska, det som funkade bäst för oss var Mam's anatomiska napp.
 
Sv: Nästa problem...

Nja jag har inga käcka förslag... Däremot har jag ett helt lager av olika nappflaskor, nappar, pipar osv... Det har hänt att han har sugit någon gång ibland men för det mesta är det bara äckligt... Det som han tycker är roligast och störst chans att få i honom någonting är en vanlig mugg och sedan låta honom dricka/lapa i sig, men det är kladdig och tidsödande...
Annars gillar fredrik för tillfället sin nappflaska med handtag så han kan hålla själv... Det är lite irreterande att han är väldigt intresserad av storasyrrans nappflaska men får han en egen så är det äckligt...:crazy:
 
Sv: Nästa problem...

Svårt att veta. Vår dotter gillade nappflaskan direkt, däremot var hon ju kräsen över innehållet. Vi har en ESKA-flaska (300 ml för har hört att det är bra med jumboflaska) och köpte (efter det första misslyckade försöket med Baby Semp) en anatomisk napp med litet hål (L). Men jag vet ju inte om det var pga av flaskan som hon åt eller om det var pga innehållet (vi bytte ju till NAN alt bröstmjölk sen).

Min teori är att det bara är att fortsätta försöka och träna. Kan man amningsträna så borde man ju kunna flaskträna - det är ju inte säkert att det funkar första gången. Prova gärna när hon inte är superjättehungrig (men inte proppmätt heller).
 
Sv: Nästa problem...

Min son drack vid första försöket, men det går klart mycket bättre sedan vi bytt till mindre hål och anatomisk (Eska-) napp.
Den nappen som kom med är inte alls populär längre, tror inte ens det skulle gå när han vant sig vid den anatomiska.
Men sen finns det ju andra varianter, den där lite strutiga, som säkert känns mer som en bröstvårta i munnen.
Åk nånstans där de har många sorter, och testa dig fram.
Litet hål ska du nog iaf ha oavsett, så länge det är mjölk/tillägg du ger.
Kanske kan du se till att nappen är lite varm? Borde kännas mer naturligt.
Olika ställningar och som de andra sagt, ge det ett par försök till.


Lycka till och vad skönt att iaf pumpningen funkar nu! :banana:



/Jossan
 
Sv: Nästa problem...

Ni kan ju börja ge i kopp (finns på apoteket) Det blir dock rätt kladdigt innan man fått in rätt handlag och barnet har förstått tekniken. När det gäller flaskor är Dr Brown outstanding! Det ingår en napp 1-3 månader, sedan kan man köpa till en med större hål. Det vanligaste problemet brukar vara att det kommer för mycket på en gång vilket det inte gjort med Dr Brown, däremot var våra Nuk- flaskor värdelösa på det sättet.
 
Sv: Nästa problem...

Köp en kopp på Apoteket, det fungerade iaf för mig. Dock lärde sig barnet att dricka ur flaska också så småningom.
 
Sv: Nästa problem...

Mitt tips är att ta det lugnt! Se till att hon får positiva upplevelser av nappflaskan. När vi skulle öva med nappflaskan i början så blev hon jätteirriterad och till slut var hon ilsk så fort hon fick syn på den. Så vi tog en paus och började om några veckor senare.

Iof har hon fortfarande inte lärt sig att dricka ut nappflaska men jag har börjat med pipmugg istället och det verkar gå lite bättre. Hon får iaf i sig något och är glad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp