När kan man börja rida en häst efter missfall?

E

ellinooor

Hej!

Jag har tankar på att hyra en häst under en tre månads period nu och den hästen jag eventuellt kan hyra har nyligen haft missfall. Tror det var typ två veckor sedan. Inte fullt säker men när kan man börja rida en häst som fått missfall igen?

Jag hade liksom tänkt att ha henne i det nya stallet ett tag och först börja hantera henne då hon har blivit lite sur av sig sen missfallet och gå promenader med henne och mest få henne att känna sig uppskattad då hon inte gör det på det stället hon står nu för att dom har ungefär 10 andra hästar där och ta hand om också.

Så om jag håller på och pysslar med henne och går promenader och bygger upp hennes muskler allt eftersom när kan man börja rida henne igen? Tänker mest på om de kan bli problem med henne rygg eller liknande? Någon som vet eller har tips? :)
 
Sv: När kan man börja rida en häst efter missfall?

mitt ena sto har haft två missfall, rättså sent under dräcktigheten och båda gångerna har veterinären (olika veterinärer) sagt att det är väldigt viktigt att man skulle börja motionera henne så fort som möjligt eftersom kroppen återhämtar sig bättre då.
så i början skrittade jag bara i några veckor, longerade och tömkörde, för att sedan sätta igång henne ordentligt.
 
Sv: När kan man börja rida en häst efter missfall?

Jaha okej. Tack :)
 
Sv: När kan man börja rida en häst efter missfall?

Men snälla nån.
Det heter att stoet kastat.
 
Sv: När kan man börja rida en häst efter missfall?

jag red fter två veckor tror jag. men min märr blev så dålig så hon stod inne på djursjukhus i 8 dar och höll på dö. satt därför red jag inte på en gång :p
men hon kastat på ett okmplicerat sätt så hade jag nog ridit dan efter om hon mått bra allmänt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: Emro
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 284
Senast: Lutten
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 019
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp