När borjade ni känna sparkar/rörelser i magen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gluemonkey

Hej, tankte kolla lite nar ni som varit/ar gravida borjade kanna sparkar o rorelser i magen. Ar sjalv i vecka 15 (v14+6) o kan knappt vanta pa att det ska borja rora sig dar inne. :love:

Vore oxa intressant att veta hur ni visste att det var barnets rorelser och inte bara bubbel i magen.
 
Sv: När borjade ni känna sparkar/rörelser i magen?

I vecka 19 ungefär, kände jag rörelser i magen som jag inte känt tidigare. Det skulle lika gärna kunna vara tarmarna som spökar, men känslan var helt ny.
Jag är nu snart i v 22.
Det bultar, pickar, bubblar och har sig, och det är vid ytterst få tillfällen jag kan säga med någon större säkerhet att det verkligen var en spark jag kände just då. Det känns fortfarande som att det kan vara tarmarna eller min egen puls som spelar mig ett litet spratt...
Men, eftersom mina tarmar och min puls aldrig känts så tidigare, tänker jag tro på att det är bebissparkar jag känner :)

Min väninna kände första rörelserna i v 18-19. Först i vecka 19-20 någonstans, var hon helt säker på att det var bebisen hon kände.
 
Sv: När borjade ni känna sparkar/rörelser i magen?

Jag kände den allra första och tydliga sparken i v 18. Nu är jag i v 20 och bebisen har som rutin att vara aktiv från sen kväll och sen genom hela natten. Med diverse sparkar, slag och omkringflyttningar :p
 
Sv: När borjade ni känna sparkar/rörelser i magen?

Ahh, gud vad harligt det later. Kan knappt vanta. :)
 
Sv: När borjade ni känna sparkar/rörelser i magen?

I vecka 17 kände jag de första rörelserna. Var inte säker på att det var rörelser från barnet men jag misstänkte det. Det var först när jag kände samma "fladder" i vecka 20 som jag förstod att det verkligen var sparkar jag hade känt i vecka 17.
 
Sv: När borjade ni känna sparkar/rörelser i magen?

Jag kände första sparkarna i början av v 14, men det var såklart inte lika ofta eller regelbundet så tidigt. Det dröjde några dagar emellan sådär i början.
 
Sv: När borjade ni känna sparkar/rörelser i magen?

Kände du det som fladder i v 20? Jag känner ganska så rejäla sparkar jag.. :crazy:
 
Sv: När borjade ni känna sparkar/rörelser i magen?

Jag kände inget säkert förrän precis halvvägs, på dagen 20+0, men då var det riktiga sparkar på en gång (var nog lite olyhörd innan :o ). Sambon kunde känna kickarna utanpå magen samma dag :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 892
Senast: cucoomber
·
Övr. Barn Har varit franvarande fran buke ett tag, men sa poppar det upp en fraga jag inte vet vem jag ska stalla den till, da atervander jag...
Svar
2
· Visningar
1 097
Senast: vildros
·
Övr. Hund Jag har blivit ombedd att forsoka trana Miss Mandy att kanna igen lukten av 'sewage' (avloppsvatten i alla former) for att kunna hitta...
Svar
3
· Visningar
1 152
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Lite drygt tva manader efter att vi avlivade var forra hund skaffade vi en ny hund. Vi fick hem honom i mitten av februari och han var...
Svar
16
· Visningar
1 996
Senast: Ravishing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp