Mycket het häst...

Haffe

Trådstartare
Min hest går på Eggersmann ôrt müsli og den skal jo väre bra for stressede häster men ikke...
Hva bruker dere og hva funker??

Sv: Mycket het häst...

Jag har börjat ge min heta Lilla Dam Eggermans Cool Mix.
Hon har bara ätit det i två veckor men jag tycker att hon är lite lugnare ;)

Tack begge to. Ja, jeg har faktisk kombinert litt med cool mixen. Kanksje burde prøve å gi mer av den da. Eggersmann foreslo nemlig ört müslin for heta hästar...

Jag tycker faktisk inte att fodret gör nån vidare skillnad, om man inte extrem fodrar med havre...

Min gammling är HET, han har varit precis likadan oberoende av vad han ätit. Tror man helt enkelt för acceptera att vissa hästar är mer alerta från naturens sida. ;)

Nu som han är pensionär så får han Eggersman örtmüsli och senior müsli. Och mash. och lusernhack. Han får mkt mat, ca 2 kg müsli och han går bara i hagen. Ändå är han sansad och förnuftig. För det mesta iaf. :angel:

Ibland rekomenderar dom High Energi också, det är nog olika vilken försäljare man pratar med :D

PRECIS! For det står jo faktisk i katalogen at den egner seg for stressede hester... Så jeg prøvde den! Det var INGET bra! Han ble hel knasig de-lux!

Min lille islandshest hun reagerer inte alls oavsett hva slags for hun spiser, men Stor hästen han vet jeg reagerer da han blev vansinnig av high energyen...

Då ska jag INTE prova den :D
Hörde igår att de har något tillskottsfoder som innehåller Tryptofan o Magnesium, det skulle också ge en lugnande effekt på heta hästar.
Hur het är din *nyf* (har en med oändlig energi plus att hon är superkänslig i munnen)

Jag har använt "Eggersmann Vital Senior Müsli" och den funkade bra tycker jag. Anledningen att jag valde den är att den är UTAN HAVRE.

Asså han har också jättefin munn, men han kan vara svår att jobba med i och med at han går kort galopp i skritt- tempo.... Så blir han nervig. ALT kan være farlig, men ingen dumheter så som stegring, bock, skutt etc. Vel, et skutt en gång, men gud vet hva det var... :smirk:

Magnesium mix tenker du kanksje på? Har tenkt tanken. Har tidligere prøvd Equistro Betamag B, men ingen precis hit...

Jaha, har sett på den, men vil helst ha noe han ikke bygger så mye hull på da han er litt fleskig :smirk: . Mye av det Eggersmann har er uten havre. Takk Gud for Eggersmann :d .

Har også en het hest. Gir den Cool mix, og det funger godt. Har også prøvd Magnesium Mix, men synes ikke det hjalp noe særlig :smirk: Og den kostet mye i tillegg! :mad:

Liknande trådar

Utrustning Jeg liker ri barbak uten padd, jeg liker å ri med sal, om den passer meg. Om hesten er for vid over ryggen eller salen (dressur saler)...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: MimmiNO
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 195
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jeg har en halvfoder hest som jeg har ansvar for (eier har fått baby). På torsdag oppdaget jeg en hevelse/kul under magen. Den gjorde...
Svar
5
· Visningar
956
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur