My Dog -med hund

Libra

Trådstartare
Ni som har varit på My dog hundmässan i Göteborg med eran hund (dvs via utställning, tävling etc)
hur ser möjligheterna för rastning etc ut egentligen?

Jag och hunden började i våras med rallylydnad och har hittills varit iväg på två tävlingar. Nu kom min instruktör och uppmanade mig och några andra från klubben att delta på My dog eftersom rallylydnad kommer vara med där för första gången i Januari. :banana:
Det jag funderar på är ju som sagt hur det ser ut med rastningsmöjligheterna, det finns väl inte mycket till gräs utanför?
Och inne i mässan är väl dröm och glöm på riktigt? (jag har en tik så en lyktstolpe eller så duger inte :p)

Håller tummarna nu för att allt till slut ska ordna sig, men det är klart att man vill ha lite koll på möjligheterna :)
Nu är det bara att börja träna för fullt så man slipper att skämma ut sig helt totalt! :angel:

Däremot om jag har riktig otur så kommer hon att löpa under denna perioden, om hon löper 2 ggr per år väntas hon i slutet av december...
Dock är hon bara 1½ år i nuläget så är ju definitivt ingenting som jag vet säkert i vilket fall.
(ingen som vet någonting som sätter fart eller förhindrar löp? :p)
 
Sv: My Dog -med hund

Inne på mässan har dom haft en rastplats, några stora "sandlådor" med kutterspån, stubbar och några granar.
Jag satt i monter och hade med min 4 månader gamla valp förra året. Normalt inte 100% rumsren, men han höll sig hellre en hel dag än att kissa/bajsa där. En gång efter 30 minuter vaknandes i kiss-spån kissade han i princip ner sig, men annars höll han sig.

Se mao till att hunden är väldigt, väldigt välrastad innan om du har en "vägrare". Alternativt sågspåns-träna hunden innan ;)
 
Sv: My Dog -med hund

Ja, klart man får!

Men för mig krånglade dom som fan med stämpel och att få komma in igen (Eftersom jag hade mäss-kort, och det tog dom i entren), så jag vågade inte gå ut.
 
Sv: My Dog -med hund

Har du utställnings/tävlingsnummerlapp väl synlig så kan du gå ut och in med din hund utan problem. Jag har ställt på MyDog två år i rad och spenderar mycket av tiden utomhus eftersom det är en tröttande miljö för hunden att vara i en hel dag.

Jag vet ingen hund som tycker att de där kutterspånslådorna och nerkissade halmbalarna/stubbarna är något trevligt att nyttja. Min är inte kinkig men han håller sig i det längsta när det bara finns sådant att tillgå.
 
Sv: My Dog -med hund

Finns det gott om gräs etc utanför någonstans?

Tack för alla svar förresten! :)
 
Sv: My Dog -med hund

Går man över korsningen vid Liseberg och förbi Universeum eller vad det nu heter så är där en liten park och går man på andra hållet så finns där ett litet grönområde på andra sidan en parkering när man har skandinaviums McDonalds i ryggen. Går ju cykelbana med gräskant längs ena sidan men där rastar nog de flesta som tar sig ut.
 
Sv: My Dog -med hund

Går man ut och mot Lisebergs huvudentre (och ica-focus/parkeringshuset) och sen svänger vänster kan man följa ån en bra bit och ha gräs att promenera på också.
 
Senast ändrad:
Sv: My Dog -med hund

Mycket sant! Får ta och spana mer noggrant där när jag har vägarna förbi :)
Man kollar ju inte så noga efter gräs när man inte har en hund att tänka på.
 
Sv: My Dog -med hund

Vad smart du är! Att jag inte har tänkt på det gräset själv :)
Får väl se hur mycket tid man har över till promenad bara. Kan bli spännande och se hur de har lagt upp schemat sedan.
 
Sv: My Dog -med hund

Kommer man ut från mässan och går höger istället så behöver man gå över 2 st övergångsställen så är man i en park.

Såhär ser det ut runt mässan:

MYDOG.jpg


2:an på bilden är mässans huvudentré. Sen har jag ringat in Liseberg i rött. Där finns det ju massor med fina parker, men det är ju tyvärr stängt och har hundförbud.

Men jag rekommenderar de gula markeringarna jag gjort. Den ena är efter ån. Den andra är på andra sidan Korsvägen (hållplatsen). Det är väl 100 meter dit från mässans huvudentré. Den parken går sedan in i parken vid Näckrosdammen, så där finns hur mycket promenadmöjligheter som helst ifall man vill gå en lång sväng.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har "råkat" anmäla mig till en nybörjartävling i rallylydnad på My dog. Jag insåg inte att det var på My dog, utan fattade bara att...
Svar
5
· Visningar
1 327
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp