Musklerna i ländryggen

sadgirl

Trådstartare
Min häst har haft uppvisning i hagen med ett par rejäla bocksprång och kaninskutt och det resulterade i att han muskler i ländryggen nu ömmar, är stela samt att dom har rest sig och är uppåt (är svullna?). Den kiropraktorn som jag brukar ta ut har inte tid förrän om 2 veckor och det känns väldigt lång tid, finns det något jag kan göra undertiden för att påbörja behandling? Vad kan ha hänt? Sträckning eller kan det vara något allvarligare? Hästen är fortfarande lika pigg som vanligt..

Hade jag varit du hade jag masseat på arnka på det ömmande stället så att det värmer. Ömmande muskler osv ska alltid värmas när skadan redan är skedd.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 763
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 569
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 453
Senast: mackan
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 722
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025