Minisol

Trådstartare
Vad ska mantönka på när manbygger muskler på en häst? Har väldigt dåliga värden på silaget iår och därmed funderar jag på att tillsätta protein i någon form. Även övningar för muskelbygge önskas!
 
Vad ska mantönka på när manbygger muskler på en häst? Har väldigt dåliga värden på silaget iår och därmed funderar jag på att tillsätta protein i någon form. Även övningar för muskelbygge önskas!
Högsta prioritet om du har lågt proteininnehåll i hösilaget, är att kompensera det med tillskott. Utan tillräckligt mycket protein i maten spelar det ingen som helst roll hur du tränar hästen, det kan inte byggas några muskler utan byggstenar...

När foderstaten täcker behovet väl, kanske med råge om du hamnat "på efterkälken" med tillförseln och behöver kompensera brist, så kommer din vanliga ridning och träning bygga de muskler hästen behöver.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
505
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
230
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp