Sv: msm?
Jag äter msm själv och ger det till min häst- får han lymfangit går det bort rekordfort och annars håller han sig bättre i from- leder och ben ser finare ut samt man och hovar växer som gräs.
Jag har ledreumatism i mina knän och knappt kunnat rida men efter att jag börjat med msm så har jag knappt haft ont ( om jag gått extremt mycket i trapper kan jag fortf får ont) men det är en väsentligt stor skillnad till det bättre.
Leta på msm på googel så hittar du massor mer. Det finns att köpa msm via återförsäljare men det är
http://www.ion-silver.com/ som tillverkar det mesta och de bästa produkterna som finns i naturläkemedelshandeln- där kan du se vilke som säljer tror jag.
http://www.msmse.com/cgi-bin/nav.cgi?sub=products&prevcat=alla&art=PO-01-00200
(hämtat från länken ovan)
"
MSM är en förkortning för Metyl-Sulfonyl-Metan som är ett ämne som finns i nästan alla våra celler. När vi åldras blir våra celler mindre elastiska och drar på sig en hel del med giftigt avfall som försämrar cellens funktioner.
MSM tränger djupt in i cellen samtidigt som den gör cellväggen mer genomtränglig vilket underlättar att avfall spolas bort. Att dina celler blir mer genomträngliga har en lång rad med positiva effekter för din hälsa.
* Näringsämnen kan upptas mer effektivt
* Svullnader och inflammationer minskar
* pH-värdet blir mer neutralt
* Blodtillförseln förbättras
* Histaminframkallande ämnen som orsakar allergier kan mer effektivt spolas bort.
MSM kan användas av alla oavsett ålder, kön eller hälsotillstånd. MSM har används mycket världen över för att ge lindring åt personer med kroniska smärtor av olika slag, t.ex. i muskler och leder. Elitidrottare och andra motionärer använder MSM för att minska dagen efter träningsvärk, snabba upp återhämtningstiden och minimera den ”naturliga” nedbrytningen av muskelvävnad vilket bidrar till att styrkan och vigheten behålls längre.
Genom att äta MSM stärker du också hår, hud och naglar på ett naturligt sätt och många känner dessutom att de har mer energi. MSM är också en kraftfull antioxidant som sätter stopp för fria radikaler i din kropp."