Mr Carrera - hopphästar?

nightcrawler

Trådstartare
vad tror ni om mr carrera till hoppavel? kan det vara något, eller ska man satsa på en hopphingst? börjar hitta fler hingstar nu som jag funderar på, fastän jag trodde att jag bestämt mej

Sv: Mr Carrera - hopphästar?

vad tror ni om mr carrera till hoppavel? kan det vara något, eller ska man satsa på en hopphingst? börjar hitta fler hingstar nu som jag funderar på, fastän jag trodde att jag bestämt mej

Jag skulle hellre ta Roven. Mr Carrera har gått släplöp om jag inte misstar mig, och 88-an hade väl inte heller några riktiga hopptalanger.

Men varför då? När det finns så mycket fina hopphingstar? Vet inte vad mr Carrera har för hopptalanger men 88:ans avkommor har ju mest talang för dressyr eller fälttävlan... Inte direkt för strålande hoppteknik. Du har ju nu flera hingstar med mycket fullblod, eller helt fullblod på hoppsidan, Jaguar Mail, Roven osv.

Men varför då? När det finns så mycket fina hopphingstar? Vet inte vad mr Carrera har för hopptalanger men 88:ans avkommor har ju mest talang för dressyr eller fälttävlan... Inte direkt för strålande hoppteknik. Du har ju nu flera hingstar med mycket fullblod, eller helt fullblod på hoppsidan, Jaguar Mail, Roven osv.

Menade du att rikta inlägget till mig? Vi håller ju med varandra! ;)

Om det ska vara ett fullblod för hoppavel, titta på French Buffet, som själv har gått internationell svår hoppning. Har sett en avkomma och den kan då hoppa. Mr Carrera visades väl som dressyrhingst om jag inte minns fel.

Mr Carrera visades som dressyrhingst. Men visas av en hoppryttare på Grevagården ikväll (Hingsttåget). Ska bli intressant om man får se honom hoppa.....

Och 88:ans bidrag i Mr Carrera är det enda som ska räknas då eller??

Har ett sto som är dräktig med Carrera. Fölar nu i slutet på april. Hon har tidigare lämnat avkomma som fick 9 , 10 på hoppningen på treårstestet. Valde Carrera för att lätta upp avkomman då stoet är av den gamla typen av halvblod.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Nikan
·
Övr. Hund Min hund tål tyvärr inte nickel. Halsband och koppel har jag hittat med mässingspännen (mässing innehåller inte nickel). Dessvärre...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: ufot
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 355
Senast: Anon89
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
692
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka