T
Tooveee
Jag har just nu en sommarhäst som har haft mugg och fortfarande kan bli väldigt svullen på båda bakbenen, hur kan man motverka att muggen kommer tillbaka? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har just nu en sommarhäst som har haft mugg och fortfarande kan bli väldigt svullen på båda bakbenen, hur kan man motverka att muggen kommer tillbaka?![]()
Jadu jag har ärligt talat ingen aning. Som sagt, han är bara här i 3veckor. Men hon sa nåt om(ägaren alltså) att han hade typ haft det och att jag kunde tvätta och så, men ibland så blev det svullet där. Hon var inte så jättetydlig..ovan har ju redan skrivits hur du ska göra, men glöm inte att torka med en handduk efter badet (och innan salvan sätts på)
En fråga, blir den svullen på bakbenen även om den inte har mugg ? Eller är det i samband med att muggen "kommer fram" som han blir svullen?
Varför hjälper det att hålla rent i karlederna?Håll rent i karlederna genom att tvätta med mild, parfymfri tvål och sist smörja in med mjukgörande salva.
Om det inte blir bättre, skulle jag kontakta veterinär.