Anna_Mentzer
Trådstartare
Jag har de sista 10 åren enbart ridit i Amerigosadlar (Cortina, CC, DJ, Alto) och tycker jättemycket om sadlarna, servicen från återförsäljarna osv. Nu har en av mina hästar fått utprovat en CC som ska ligga bra på honom men det konstigaste är att JAG inte kan rida i den! Jag har alltså haft CC på andra hästar tidigare och tyckt att sadeln varit bra för mig också men som sagt - på den här hästen är inte jag och CC:n kompatibla.
Vi har inte hittat någon annan Amerigomodell som passar bättre på honom än CC:n så nu undrar jag om någon av er vet ett annat sadelmärke/modell som liknar CC:n? Hästen är rak i ryggen, har relativt kort avstånd mellan manken och sittpunkt och än så länge ganska outvecklad framför sadeln (är 5 år) vilket tyvärr gör att sadlarna lätt skjuts framåt.
Har funderat lite på Childeric men har ingen erfarenhet av de sadlarna...
Vi har inte hittat någon annan Amerigomodell som passar bättre på honom än CC:n så nu undrar jag om någon av er vet ett annat sadelmärke/modell som liknar CC:n? Hästen är rak i ryggen, har relativt kort avstånd mellan manken och sittpunkt och än så länge ganska outvecklad framför sadeln (är 5 år) vilket tyvärr gör att sadlarna lätt skjuts framåt.
Har funderat lite på Childeric men har ingen erfarenhet av de sadlarna...