Motions-appar?

ameo

Trådstartare
Moderator
Söker tips på "motionsappar" till mobilen (gärna gratisvarianter :p). Alltså såna som mäter sträcka, hastighet och liknande via GPS, kanske även stegräknare.
Jag har provat Runkeeper, men skulle vilja testa några andra för att hitta rätt för mig. Mina rundor är mest promenader, modell kortare. Jag har fått för mig att en dylik app kan agera motivator för mig...

(sökte i spring-tråden, men det var svårt att hitta ngt vettigt där så jag skapar en egen tråd)
 
Sv: Motions-appar?

Jag använder också Endomondo. Har inte använt den överdrivet länge men än så länge är jag nöjd med den. Innan använde jag Runkeeper men jag upplever att Endomondo har övertaget mellan dessa.
 
Sv: Motions-appar?

Använder också Endomondo och liksom Tulpanen har jag testat både denna och Runkeeper, men nä, Endomondo ska det vara :)
 
Sv: Motions-appar?

Jag använder sports tracker (gratis). Har gillat mycket att se längden på rundorna och att ha fått en kartbild över dem.
 
Sv: Motions-appar?

Jag kör Runkeeper, den funkar för det jag vill göra. Hålla reda på tid och sträcka och hastighet.
 
Sv: Motions-appar?

Instämmer i kören - jag kör också Endemondo, tycker den är mycket bättre. Enda gången jag använder Runkeeper är när jag ska träna intervaller..
 
Sv: Motions-appar?

Jag använder CardioTrainer och gillar den, men har inte provat någon annan. ;)

Man kan i alla fall lägga in steglängd för promenader och träningspass efteråt - inte riktigt läge att köra yoga med telefonen i fickan kanske. ;)

/Keb
 
Sv: Motions-appar?

Funbeat finns också. Jag har både Runkeeper och Funbeat i telefonen men använder egentligen ingen av dem under träning eftersom jag har en GPS-klocka. Gillar dock webbsidan Funbeat och tycker appen är smidig för att mata in träningspassen i träningsdagboken.
 
Sv: Motions-appar?

Jag använder Endomondo, tycker den är super! Hemsidan är bra också, man kan se en massa statistik över sin träning (det går att lägga in annan form av träning manuellt) och även lägga till vänner så att man kan peppa varandra.
 
Sv: Motions-appar?

Jag hade runtastic i början och gillade den men gick över till endomundo som jag gillar ännu mer!
 
Sv: Motions-appar?

Söker tips på "motionsappar" till mobilen (gärna gratisvarianter :p). Alltså såna som mäter sträcka, hastighet och liknande via GPS, kanske även stegräknare.
Jag har provat Runkeeper, men skulle vilja testa några andra för att hitta rätt för mig. Mina rundor är mest promenader, modell kortare. Jag har fått för mig att en dylik app kan agera motivator för mig...

(sökte i spring-tråden, men det var svårt att hitta ngt vettigt där så jag skapar en egen tråd)

Använder miCoach sporadiskt.... Funkar bra.
 
Sv: Motions-appar?

Jag kör med healthy heroes, som har en helt okej GPS. Fördelen med den appen är att man samlar poäng och gör det mer som ett spel än träning eftersom man kan jämföra sig med andra och allt man gör genererar poäng :)
 
Sv: Motions-appar?

Kör Endomondo och har gjort så i dryga 2,5 år.

Har provat andra men går alltid tillbaka till Endomondo då den är lätt att använda och har bra statistik.
 
Sv: Motions-appar?

tack för alla svar!
Jag provar Endomondo först, så får vi se var jag hamnar.
 
Sv: Motions-appar?

Jag har använt Runkeeper sedan förra våren. Provade några andra för att ha något att jämföra med men återvände till Runkeeper. Den passar mig bäst. Jag får reda på allt det jag vill. Med de andra är det alltid någon info som jag saknar. Men jag provar gärna fler. Vem vet. Det kanske finns någon ännu bättre?
Endomondo har jag provat och gillade den inte alls, men man får nog prova sig fram för att hitta en app som passar en själv. Som visar den info man vill ha och som är lätt och pålitlig. Av alla jag provat så är det bara två hittills som visar korrekt sträcka tex och om gps-funktionen inte fungerar som den ska blir ju all statistik fel.(och appen värdelös)
 
Senast ändrad:
Sv: Motions-appar?

Nu ser jag att så många gillar Endomondo så jag måste nog ladda ner den en gång till och testa igen. Jag får ge den en chans till. Jag kanske missade något? (eller så var det en av dem som mätte sträckan helt åt skogen?) men om den mäter fel så borde den inte vara så poppis. Jag får prova den igen:)
 

Liknande trådar

Distans I min Iphone har jag en app som heter Runkeeper. När jag sen rider ut så startar jag en aktivitet i den appen som via gps som mäter hur...
Svar
7
· Visningar
2 822
Senast: ludda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp