Mörkrädd häst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Cilva
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 029
Ja, jag kan märka det också på ponnyn barnen rider, att han skyggar för saker när det är mörkt, det gör han aldrig på dagen. Jag tror att han är mörkrädd.
Fluff

Hästar ser mycket bättre än oss i mörker men ändå inte riktigt bra, så de är väldigt försiktiga när de rör sig i mörker.

Jag upplever det som att min häst nästan "smyger" fram, så ljudlöst som möjligt och är mycket mer uppmärksam på minsta lilla ljud, och är också mer försiktig vart den sätter hovarna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 260
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 220
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 335
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen... 2
Svar
21
· Visningar
5 369
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka