Mörkgrönbetsade fönsterkarmar....

Hannely

Trådstartare
Har just flyttat in i ny hyreslägenhet, som jag trvis väldigt bra i. Förutom en liten detalj, träet i fönsterramar och karmar är betsade i mörkgrönt a la 70-tal. Lägenheten är nyrenoverad i övrigt för 1,5 år sen, så jag fattar inte varför de inte fixade det också, det är gräsligt:eek:. Det skär sig liksom mot allt, tapeterna är modernt grå-beiga, mina gardiner är turkosa/vita, soffan är beige och överkast blått/vitt/beigt så ni kan ju tänka er. Nu funderar jag på att måla själv, vad tror ni som kan? Måste man slipa ända in till rent trä för att få färg att fästa, eller räcker det att "rugga upp" betsningen? Vill ju ha vitt, kan kanske behövas flera lager färg?
Tips o förslag mottages tacksamt!
 
Sv: Mörkgrönbetsade fönsterkarmar....

Skulle tippa på att du får bäst resultat genom att först grundmåla sen slipa och ev. grunda en sväng till innan du vitmålar.
 
Sv: Mörkgrönbetsade fönsterkarmar....

Så inte slipa nåt innan jag grundar första? *låter ju i så fall helt överkomligt*
 
Sv: Mörkgrönbetsade fönsterkarmar....

Om det behöver slipas, är ojämnt eller nåt, så slipa först. Annars så borde det räcka med en rejäl omgång målartvätt.
 

Liknande trådar

Hemmet Den 14e januari får jag nycklarna till min alldeles egna lilla etta på 40m2. Jag flyttar hemifrån och behöver möbler och verktyg och...
Svar
10
· Visningar
1 847
Senast: vego96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp