montehästar!

Madde_padde

Trådstartare
håller på å skola om min ex monte kille!
dock verkar de nästintill omöjligt att få han i galopp nån som har någe tips?
på lina fammerl han in i gallopp direkt men inte uppsuttet...

Sv: montehästar!

Har du provat lina honom med ryttare (eftersom han tycks 'fungera' på lina)?
Ryttaren kan "åka med" till en början medans linföraren bestämmer, sedan kan ryttaren gradvis "ta över" kommandot igen.

Det är givetvis ingen garanti, men kan fungera. Annars är det jättesvårt att säga vad man kan göra. Har du provat akademisk dressyr? Fick inte min kille att vilja gå i form eller något innan jag provade akademisk dressyr, nu är han en helt annan häst i dressyrjobben. Han går fortfarande löp mellan varven... Kan vara värt ett försök??

Hoppas det löser sig för er! :)

Sv: montehästar!

Jag galopperade första gången med min i helgen, vi fattade galopp från skritt direkt från öppna och det funkade jättebra på den hästen. :idea:

Då är vi inga stjärnor direkt. :o I höger varv blev det bara ett steg men vad då, någonstans ska man ju börja.

Den hästen startar så då tycker jag att det är ett vettigt sätt att testa utan att lära henne att galoppera i volten.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: mamman
·
Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
2 129
Senast: gulakatten
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 865
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
945
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama