Status
Stängd för vidare inlägg.

Mist

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp av Uppsalabor! Här där jag bor (Island) går det inte att få tag på riktiga mössor till barn, vilket ju är lite underligt eftersom det blåser nästan hela tiden, det finns bara fleecemössor eller stickade mössor som det blåser rakt igenom, jag tror jag letat varenda butik på hela island som har barnkläder efter en vindtät mössa typ ytterskikt i nylon och fodrad med nått mjukt och varmt och som man knäpper under hakan. I helgen ska vi dock till Sverige och kommer att åka förbi Uppsala. Var i Uppsala finns det barnmössor (för en 2-åring)? Finns polarn och pyret i Uppsala, har de bra mössor tror ni? Emil har nyligen fått rör i öronen och jag vill verkligen ha tag på en riktig mössa åt honom.
 
Sv: Mössor

Hej

PO.P finns i Uppsala mitt emot tågstationen fast på gågatan. Vägg i vägg ligger Naturkompaniet som har endel barnkläder. Där kan du nog hitta en riktigt bra mössa med exempelvis wind stopper, mitt hetaste tips!

Lycka till!
Ann
 
Sv: Mössor

Jag har släktingar på Island, och har sett att de hade skinnmössor som knäpptes under hakan, riktigt varma saker.

Typ en sånhär:
islandbrun.jpg


Den hittade jag för övrigt på:
http://www.bonti.se/shopcart/kladervinter.htm

Den heter till och med Island :D

Lycka till!
 
Sv: Mössor

Det är ju precis en sån jag vill ha!!!! men jag har letat i varenda butik på hela Island känns det som och hittar inte ens nåt som liknar de fina mössorna. Skulle vara intressant att veta var de fått tag i mössorna.
 
Sv: Mössor

Men då är det ju bara att skicka efter:idea: !

Annars har Nallens (tror jag det heter) på Kungsgatan, i samma hus som Willys, Lindbergs mössor. Du kaqn ju ringa och höra. Säkert ett bättre pris än på Bonti...

Ann
 
Sv: Mössor

Tack för dina tips Ann, jag vågar inte skicka efter en sån dyr mössa eftersom den lille herrn är väldigt nogräknad vad som hamnar på hans huvud och om den inte passar eller att han inte gillar den så vägrar han använda mössan så att kunna prova är ett måste!
 
Sv: Mössor

Är nu hemma igen efter Sverigebesöket och ville bara berätta att jag efter Anns vägbeskrivning sprang rakt på Polarn och Pyret i Uppsala och där var MÖSSAN. Bävernylon och låtsasskinn fodrad med bomullsfoder. Praktiskare än en skinnmössa eftersom ungen har en förmåga att vältra sig i hästskit och det är bra om mössan tål tvätt (ofta), dessutom betydligt billigare. Vi hade kollat in H & M, Lindex och KappAhl innan (finns på närmare ort) men där fanns bara samma icke-vindtäta mössor som här på Island.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 662
Senast: help_me
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 268
Senast: Boj
·
Trav Jag har en ridhäst som i två-tre års tid lagt tungan över bettet så fort det blir jobbigt. Nu lägger hon tungan över direkt när man...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 208
Senast: BitterAss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp