moderatorer?

Modest

Trådstartare
nu är det inte så att jag funderar på att blir moderator, men är lite nyfiken..:p

måste man ha varit på buke under en bestämd tid eller ha ett visst antal inlägg för att få bli moderator?

måste man vara över 18 år?

måste man vara inloggad varje dag, eller någon annan bestämd "arbetstid"?

vad är moderatorns uppgifter?

hur många moderatorer finns det? en för varje forum och dess underforum? (t.ex avel ---> avelsgnägg)

/en undrande bukare:bow:

Sv: moderatorer?

Detta står under Vanliga frågor om oss...

Vad är en moderator?

Moderatorer övervakar speciella forum. Generellt har de möjligheten att redigera och radera inlägg, flytta trådar, och utföra andra ändringar. Att vara moderator för ett specifikt forum är normalt tilldelat användare som är särskilt hjälpsamma och kunniga i ämnet för forumet som de modererar.

Det är moderatorerna och Gunnar tillsammans som utser lämpliga kandidater till att bli nya moderatorer, vid behov. Man behöver inte ha varit på forumet i 75 år, som Gammeln... för att vara lämpad till att bli moderator. Det är inte säkert att man är lämpad ändå... :angel:

Förlåt Gammeln,menade inte det... Jag ska komma över till ålderdomshemmet, med en snaps till sillen på nationaldagen... ;)

Däremot är det bra om man är aktiv i forumet, intresserad, vet lite vad man pratar om :o :angel: och som sagt hjälpsam mot Gunnar och moderatorerna och trianglar inlägg och trådar som bryter mot forumets regler och "netiketten" i övrigt.

Mvh

IngelaH
moderator för
  • Hästhantering
  • Grundutbildning
  • NH
  • Fritidsridning
  • Klassisk Ridkonst

Liknande trådar

Bukefalos Många, jag också, anser att det är positivt med trådar som har bra informativa rubriker som gör att man snabbt och lätt hittar ämnen som...
Svar
8
· Visningar
1 621
Senast: mandalaki
·
Äldre På ett annat forum jag skriver på ibland, ett mindre vetenskapsinriktat, var det för ett tag sedan en diskussion kring om det skulle...
78 79 80
Svar
1 583
· Visningar
88 759
Senast: Wingates
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min skrivlust går i vågor, och lagom till att jag nu började känna att ebb håller på att vända till flod när det gäller min skrivklåda...
Svar
6
· Visningar
2 979
Senast: cassiopeja
·
Äldre Vad gör folk? Ja, världens mest difusa fråga men det är precis det jag undrar :p Jag har på sistone funderat en del på vilken liten...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 066
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar