Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Inte för att jag har full koll men jag tror absolut inte man behöver ha skrivit ett visst antal inlägg för att bli moderator. Det "enda" som krävs är väl snarare att man har ett bra hum om hur Buke fungerar. Vill man bli moderator tror jag man ska kontakta Gunnar (vår faderator ), så är det han som avgör det hela sedan.
Moderatorerna jobbar helt ideellt och har väl ett eller flera forum de basar över där de bl.a. har till uppgift att se till att alla trådar ligger på rätt plats (d.v.s i rätt forum) och att det inte skrivs några trådar/inlägg som strider mot forumreglerna, och givetvis, att alla användare sköter sig. De har alltså vissa administrativa rättigheter och kan bl.a. radera både hela trådar och enskilda inlägg. Stänga av användare är det dock bara Gunnar som kan göra.
Jaa, det är väl ungefär vad jag snappat upp om moderatorerna under alla mina år här. Hoppas jag inte har alltför fel.
ålder har väl EGENTLIGEN inget med saken att göra, men som jag förstått det är väl moderatorerna också såna som Gunnar sett som "vettiga" och har bra koll på ordningen och så? *lite flummigt förklarat*
/Feather - som om det stämmer troligtvis aldrig kommer bli moderator
Bukefalosnyheter
När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Kropp & Själ
Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Hundavel & Ras Staffe, Dvärgschnauser och vissa sällskapsterriers skulle jag tro ger dig det med färre hälsoproblem. Nu är ju de dock aktivare, just...
Islandshäst Jag är åter igen ute i bett-djungeln. Vi hade tandläkaren ute för några veckor sedan. S såg över lag fin ut i munnen, några inpackningar...
Ekonomi & Juridik Ja så är det. Sen är jag rädd att min rädsla ska smitta av sig på hösten så jag gör ett problem som egentligen bara var en engångsgrej...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.