moderatorer hit !

Modest

Trådstartare
inte för att jag har tänkt och bli en men bara undrar:

hur blir man moderator?
ska man ha skrivit ett antal inlägg?
har man arbetsuppgifter, i så fall vilka/vad?
och lite mer allmänt om moderator/er.

tacksam för svaar;)

Sv: moderatorer hit !

Inte för att jag har full koll men jag tror absolut inte man behöver ha skrivit ett visst antal inlägg för att bli moderator. Det "enda" som krävs är väl snarare att man har ett bra hum om hur Buke fungerar. Vill man bli moderator tror jag man ska kontakta Gunnar (vår faderator :D), så är det han som avgör det hela sedan.

Moderatorerna jobbar helt ideellt och har väl ett eller flera forum de basar över där de bl.a. har till uppgift att se till att alla trådar ligger på rätt plats (d.v.s i rätt forum) och att det inte skrivs några trådar/inlägg som strider mot forumreglerna, och givetvis, att alla användare sköter sig. De har alltså vissa administrativa rättigheter och kan bl.a. radera både hela trådar och enskilda inlägg. Stänga av användare är det dock bara Gunnar som kan göra.

Jaa, det är väl ungefär vad jag snappat upp om moderatorerna under alla mina år här. Hoppas jag inte har alltför fel. :p

hehe, nu blev jag sugen på att bli en :devil:

hur gammal måste man va då?
hur vet man vilka forum som behöver moderator?

men en moderator måste vara på det forumet hela tiden?
aldrig vara offline?

Senast ändrad:

men en moderator måste vara på det forumet hela tiden? aldrig vara offline?

Moderatorerna har ju även ett liv vid sidan om (jobb, barn, djur eller vad dom nu har) så dom behöver ju inte vara Online hela tiden ;)

ålder har väl EGENTLIGEN inget med saken att göra, men som jag förstått det är väl moderatorerna också såna som Gunnar sett som "vettiga" och har bra koll på ordningen och så? *lite flummigt förklarat*

/Feather - som om det stämmer troligtvis aldrig kommer bli moderator :D ;)

Det stämmer. Har man varit inblandad i bråk mer än någon enstaka gång så är nog chansen väldigt liten att man blir tillfrågad att bli moderator.

Någon egentlig åldersgräns finns inte men jag tror Gunnar anser att en moderator minst ska vara myndig.

/Erica - moderator

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 144
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar