mobilt vindskydd/ligghall

A

Anna Hoglund

Jag är nyfiken på om någon har tips på ett mobilt vindskydd för hästar?
Jag vill ha det mobilt pga att jag vill kunna flytta det mellan sommarbetet och vinterhagen. Någon som vet ca priser?

Sv: mobilt vindskydd/ligghall

Jag är också intresserad av att veta så lyfter frågan.

Kontrollera med djurskyddet i din kommun om de accepterar mobila vindskydd. Vissa gör nämligen inte det....

Du kan söka på ladugårdsinrede.
Gå där till vindskydd så ser du var du kan fortsätta klicka.

Tror det kostar sisådär runt 30 000 kr, vi ska antagligen köpa en sådan för att kunna ha i vissa hagar där möjlighet att komma intill ligghallarna inte finns.

Senast jag tittade, vilket dock var för ca 12 månader sedan, så kostade ligghall av typen "halv konservburk" 23 000 + moms.

Den typen av ligghall är ju bra med det att man bara kör in traktorn i ligghallen och sätter lastaren i mittbalken i taket så kan man köra iväg sedan, dock bör man ha minst en hjälpreda eftersom man inte ser något mer än det man kan se genom öppningen och de små springor som blir mellan marken och "konservburken".

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 515
Senast: EZMK
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 818
Senast: jemeni
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 313
Senast: CaisaCax
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
5 482
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?