Mobilhållare till bilen

ameo

Trådstartare
Moderator
Vad har ni för mobilhållare till bilen, som ni tycker är bra och funkar bra?

Jag har haft lite olika genom åren, någon som man fäster i CD-springan i bilstereon, några som man trycker fast i bilens fläktgaller och någon (magnetisk) som man klistrar fast på instrumentbrädan nånstans.
Just nu har jag en fastklistrad magnetisk som är riktigt bra, sitter bra där den är fastklistrad och har en ordentligt stark magnet som håller luren på plats ordentligt.
Skulle behöva något till vår andra bil också och funderar på vad jag ska köpa. Hade kunnat tänka mig en likadan som den andra jag har - som satt i bilen när vi köpte den, så jag vet inte varifrån den kommer. Så jag får försöka hitta någon annan variant.

Jag har haft lite olika genom åren, någon som man fäster i CD-springan i bilstereon, några som man trycker fast i bilens fläktgaller och någon (magnetisk) som man klistrar fast på instrumentbrädan nånstans.
Just nu har jag en fastklistrad magnetisk som är riktigt bra, sitter bra där den är fastklistrad och har en ordentligt stark magnet som håller luren på plats ordentligt.
Skulle behöva något till vår andra bil också och funderar på vad jag ska köpa. Hade kunnat tänka mig en likadan som den andra jag har - som satt i bilen när vi köpte den, så jag vet inte varifrån den kommer. Så jag får försöka hitta någon annan variant.
Jag har en som sitter fast i bilens fläktgaller och är magnetisk, dvs den håller mobilen på plats med magnet. Tycker att den funkar bra så länge jag inte kör för guppigt :angel: Det följde med en magnet i paketet som man kunde sätta på mobilens skal, men i mitt fall så var skalet(?) redan rätt så magnetisk så jag lät bli, men den hade kanske kunnat sitta ännu mera ordentligt. Men då den bara åkt av ett par gånger hittills så har jag låtit bli, det funkar ju 🤷‍♀️ Själva hållaren som sitter i fläktgallret är hårt och ordentligt, känns ingen risk att den delen åker av.
Köpte den bara spontant på Clas ohlson eller nåt, funkar än så länge bra.

Jag har en med magnet från Biltema som är superbra. Mobilen sitter som gjuten där, men är ändå lätt att ta bort. Sitter fast med en sugpropp på instrumentbrädan, men jag vet att de fanns med klister under också.

1718407489633.webp

Jag har en sådan som sitter fast i fläktgallret. Antagligen köpt billigt på Biltema eller liknande. Den har funkat perfekt i många år :up: !

Jag har en från Ideal of Sweden som sitter i fläktgallret och håller mobilen på plats med MagSafe (iPhone). Sitter extremt stadigt oavsett väglag.

För mig berodde det på hur bilen såg ut när jag skaffade en, att fästa i fläktgallret tex gick bort för det var inte möjligt på min bil. Då blev det en unisynk-hållare med klistertassar. Jag har haft den i 6 år och även flyttat den till en annan bil. Nu börjar klistret ge upp på en av fötterna, men den funkar fortfarande. Jag är nöjd med hållaren, men visste att om man väljer nån klistervariant (och dessutom flyttar runt den!) så håller den ju inte i evighet...
1000006380.webp

Jag har en med magnet från Biltema som är superbra. Mobilen sitter som gjuten där, men är ändå lätt att ta bort. Sitter fast med en sugpropp på instrumentbrädan, men jag vet att de fanns med klister under också.

Visa bifogad fil 147389
Är det en stark magnet i den?

Just nu är jag nog mest inne på nån klistervariant. Har haft problem med fläktgallervariant att sitta stadigt på plats och med en stark magnet drar man ju snarare loss hållaren än telefonen. Och det finns tyvärr ingen tillräckligt stor slät yta där jag kan sätta en sugpropp.

Jag har en som sitter fast i bilens fläktgaller och är magnetisk, dvs den håller mobilen på plats med magnet. Tycker att den funkar bra så länge jag inte kör för guppigt :angel: Det följde med en magnet i paketet som man kunde sätta på mobilens skal, men i mitt fall så var skalet(?) redan rätt så magnetisk så jag lät bli, men den hade kanske kunnat sitta ännu mera ordentligt. Men då den bara åkt av ett par gånger hittills så har jag låtit bli, det funkar ju 🤷‍♀️ Själva hållaren som sitter i fläktgallret är hårt och ordentligt, känns ingen risk att den delen åker av.
Köpte den bara spontant på Clas ohlson eller nåt, funkar än så länge bra.
Jag återupptäckte igår vad som inte funkade med denna. Hastiga/tvära svängar :angel: blir en bra varning för mig att köra lugnare 🙈

Just nu är jag nog mest inne på nån klistervariant. Har haft problem med fläktgallervariant att sitta stadigt på plats och med en stark magnet drar man ju snarare loss hållaren än telefonen. Och det finns tyvärr ingen tillräckligt stor slät yta där jag kan sätta en sugpropp.
Berätta gärna om du hittar nån bra. Har också problem med fläktgallervarianterna.
Just nu har jag fastklistrad magnet i ena bilen och en fläktgallervariant som envisas med att falla ned ibland i den andra...

Slät yta att fästa sugplopp på lämplig plats existerar inte heller 🙈.

Någon med en äldre V50 (2008 om jag minns rätt) som hittat en bra hållare?

Jag har en från Biltema som som sitter i fläktgallret och sen sätter fast telefonen med skjutreglage. Den lossnar ganska lätt från fläkten när man tar bort telefonen, men jag använder den i princip bara när jag behöver telefonen som GPS så det stör mig egentligen inte så mycket. I vanliga fall har jag telefonen i fickan eller en mugghållare. Om jag köper en ny någon gång tänkte jag kika på variant med magnet.

Jag har en från Biltema som som sitter i fläktgallret och sen sätter fast telefonen med skjutreglage. Den lossnar ganska lätt från fläkten när man tar bort telefonen, men jag använder den i princip bara när jag behöver telefonen som GPS så det stör mig egentligen inte så mycket. I vanliga fall har jag telefonen i fickan eller en mugghållare. Om jag köper en ny någon gång tänkte jag kika på variant med magnet.
Jag har min telefon i/på telefonhållaren hela tiden när jag sitter i bilen. Så behöver något bra. Halvbra/halvkass är ointressant...

Jag kan rekommendera Brodit som gör specifika hållare för varje bilmodell för att sitta perfekt. Man köper ett så kallat Proclip (som passar just din bil) och en hållare som passar din telefon, alltså två delar totalt.

Visa bifogad fil 147389
Jag har en likadan men som sitter i fläktgallret. Mobilen sitter stabilt men är ändå lätt att ta bort och fästet sitter kvar utan att röra sig.

Jag tror vi har samma. Min trillar aldrig ner, så förmodligen beror det kanske på hur ens fläktgaller är designat?

Jag har 3 km grusväg som inte alltid är den bästa innan jag når asfalt. Inga problem att mobilen sitter kvar. Jag rekommenderar den!

Jag tror vi har samma. Min trillar aldrig ner, så förmodligen beror det kanske på hur ens fläktgaller är designat?
Ja, det skulle jag tro. Tycker det skiljer på olika bilar. Harvprivat en hög olika fläktgallerhållare.
Även jag har grusväg i varierande skick, dock bara 700m eller nåt sånt. Men det räcker om det är fel dag.

Jag måste vara lite bakom, trodde inte man skulle titta på mobilen när man kör. Jag har min i handväskan eller i hållaren för varm dryck och sätter på en podcast innan jag börjar köra :)

(om jag tänkte bryta mot lagen i tex en bilkö är den nog ändå lättare att hantera där än om den satt fast med skärm att titta på)

Liknande trådar

Fritid Nya mobillagen gör att jag tar tag i saken, jag vill ha en mobilhållare till bilen. En sån man fäster i en luftventil. Men frågan är -...
Svar
13
· Visningar
937
Senast: Jonaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden