Mia_R
Trådstartare
Mammas/syrrans tik har två mjuka cystor på bröstkorgen/sidan. Jag har inte sagt något men är sjukt orolig! Hon blir 12 om ett par månader, engelsk cockerspaniel. Pigg och glad, men vi är ju medvetna om att det är nedräkning och att hon inte har så långt kvar även om vi önskar och hoppas att hon ska få vara frisk ett par år till. Hon har aldrig varit sjuk eller skadad, haft ett bra liv och är väldigt älskad, men hur farligt är det här?
Jag har testat att googla men hittar inget om hund, bara att det oftast är godartat hos människor och när man tar ett punktat brukar de torka ihop och försvinna men dyka upp igen. Stämmer det även på hund? Vad beror det på och är det en indikation på att det kan finnas andra cystor av annan karaktär inne i kroppen?
Jag har testat att googla men hittar inget om hund, bara att det oftast är godartat hos människor och när man tar ett punktat brukar de torka ihop och försvinna men dyka upp igen. Stämmer det även på hund? Vad beror det på och är det en indikation på att det kan finnas andra cystor av annan karaktär inne i kroppen?