missfärjad svans

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ammmen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 532
A

ammmen

min hästs svans ska igentligen vara vit, men är gul/röd från halva svansen o neråt.

fick hem honom såhär o jag har skrubbat o skrubbat.

så ge mig alla tips ni kommer på så min häst kan få en vit svans igen : )

Sv: missfärjad svans

Jag skulle nästan rekommendera silverschampoo till människa! Köp en jääävulskt koncentrerad.. Eftersom det är från halva svansen och neråt borde det egentligen inte vara någon fara för huden och om du kanske her svansen i en plastpåse under tiden det verkar skulle inte svansen komma i kontakt med huden alls.. Funkar inte det så prova Blåsprit.. Funkar inte det så får du kanske helt enkelt bleka eländet.. Och eftersom inte svansen skulle nudda huden borde det inte vara någon fara alls! lycka till!

Jag skulle nästan rekommendera silverschampoo till människa! Köp en jääävulskt koncentrerad.. Eftersom det är från halva svansen och neråt borde det egentligen inte vara någon fara för huden och om du kanske her svansen i en plastpåse under tiden det verkar skulle inte svansen komma i kontakt med huden alls.. Funkar inte det så prova Blåsprit.. Funkar inte det så får du kanske helt enkelt bleka eländet.. Och eftersom inte svansen skulle nudda huden borde det inte vara någon fara alls! lycka till!

haha den kan inte tappa svansen då då:P?

njaaaaa tror inte att det är någon risk ;P

yes diskmedel eller jodopax, du kan även använda klorin men var försiktig och skölj SUPERNOGA..

för att svansen ska hålla sig vit så spraya i pälsglans, men inte på svansroten utan bara i taglet..

har tvättat flera kolsvarta sommarsvansar på skimmlar, yes är det jag använder mest..

yes diskmedel eller jodopax, du kan även använda klorin men var försiktig och skölj SUPERNOGA..

för att svansen ska hålla sig vit så spraya i pälsglans, men inte på svansroten utan bara i taglet..

har tvättat flera kolsvarta sommarsvansar på skimmlar, yes är det jag använder mest..

tvättat den med jodopax, men den vart typ röd xd ?

jag hade köpt något skimmelschampo.. har haft en gul skimmer förr.
Hon va väldigt duktig på att smutsa ner svansen så att den blev just gul..

men efter lite skimmelschampo vart den mkt bättre..
och som något sa pälsglans.

dessutom så tror ajg inte på jodepaxen. när jag tvättar min häst på benen med jodepax är dom ju inte vita efteråt kan jag ju inte säga.

Har faktiskt testat silverschampo när jag va i liknande sist, de fungerade väl lite men kan inte påstå att de va nämnvärt bättre än skimmel schampot. Så ett bra skimmelschampo skulle jag nog föreslå, kommer ej ihåg va det jag använde hette men de va ngn engelskt *skratt*

Bright white skimmelshampo är bäst. Den är mörkt blålila i färgen. Ta mkt shampo och låt det verka några minuter ås blir svansen fin och silvervit!

skimmel schampoo! men sen måste man ju hitta den BRA sorten, men när man väl gjort det så kan man med lite möda även få en "riktigt" svart svans att bli vit!

lycka till!

finns inget man inte kan rå på med lite rejäla kemikalier!

jag hade köpt något skimmelschampo.. har haft en gul skimmer förr.
Hon va väldigt duktig på att smutsa ner svansen så att den blev just gul..

men efter lite skimmelschampo vart den mkt bättre..
och som något sa pälsglans.

dessutom så tror ajg inte på jodepaxen. när jag tvättar min häst på benen med jodepax är dom ju inte vita efteråt kan jag ju inte säga.

Du ska ju spä ut jodepaxen i vatten...Riktigt ordentligt...

Liknande trådar

Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den...
2
Svar
21
· Visningar
1 189
Senast: IngelaH
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: Fiorano
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: lundsbo
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
547
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka