Minska svartsjuka med en till katt?

Stormcast

Trådstartare
Min katt är oerhört fäst vid mig. Hon hänger med mig på vardagarna och jag är ju mest hemma och gör katt-vänliga grejer. När familjen stormar in på eftermiddagen försöker hon ofta locka iväg mig från barnen och uppvisar lite svartsjukebeteende jämtemot barnen- inga allvarliga saker men tydligt att hon tycker barnen är ett besvärligt moment i förhållande till Matte. Nu har vi en gäst i helgen och kisse är väl inte jättenöjd.

Nu har hon bott med oss i 2-3 månader så hon har väl mer tid på sig att "vänja" sig och det är ingen stor fara på något sätt.

Men det jag tvekar i är om en till katt skulle innebära att kisse blir ännu mer svartsjuk och sur, eller om man har en chans att det tar udden av alltihopa- fixeringen vid mig släpper och hon kan slappna av mer. Typ nu är matte upptagen med annat så då får vi hänga själva.

Det är roligt att vara uppskattad men jag vill inte att hon ska bli stressad av det. Jag är lite orolig att en katt till inte alls blir poppis utan att hon surar med den också.... eller blir stressad och inte kommer sams.

Det är en raskatt som kostar runt 10" jag har och isåfall vill ha så jag är inte så sugen på att "testa, går d så går d".

Råd och tankar mottages!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden
  • Senskada pga spark

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka