Mine nye hästar.

mabriga

Trådstartare
AANNNN2.jpg

AANOTA2.jpg

Nota 7 årige sto:)

AAISLANDSH%25C3%2584ST1.jpg

AAISLANDSH%25C3%2584AT2.jpg

Seidur 4 årig valck:)

De skulle ha landet i dag på norrkjöping men på grunn av dimman så håper vi på at de lander i morgen:)

Sv: Mine nye hästar.

Fra för ut har jag Eldfari som jag har ridet til han er nu 7 år och har startet sin tevling. Han var en ordentelig grisepasser i tölten och kunne inte trava als ner jag startet med honom i dag har han en jätte snygg tölt med gode separerte gangarter en jätte kul häst och jobba med:)
Magnuskurs18juni2011%2B169%2Bkopia.jpg

Så har jag Snowi som er 6 år honom har jag ridet inn selv han er en super häst som har en snygg tölt och store bevegelser.
ner jag fikk honom ble jag fortalt av en tant at honom kom det alldri til och bli noe tölt eller tevling på han var for semer til det :) hans pappa var honom som vant istölten i 2009 i holland tror jag det var en jätte snygg häst och snell som gudene.
AASNOWI1.jpg

268177_10150729188540137_894495136_19783537_4965270_n.jpg

283131_10150729177585137_894495136_19783313_5327339_n.jpg

Grattis, vilka fina hästar!

Är de två första möjligen köpta från Álfhólar? Jag tycker det ser lite bekanta ut. :)

Hej
Takk jag har en fråga til dere som har tatt inn importer hvor lenge lar dere dem vila för dere setter dem i gang?
jag tenkar sette i gang fra bakken med stopp start osv sen jag tycker inte om och bare sitte opp på en häst som jag inte kejnner eller har fått noe kjenskap til fra bakken men undrar om hvor lant vile tid för jag starter?
takksam for svar:)

Har bara tagit hem unghästar från island.. men om jag skulle tagit hem en riden skulle jag nog väntat ca 2 månader innan jag börjar rida.. Är ju en väldigt stor omställning för hästen och det tar ett tag för den att "landa"
Detta är vad jag skulle gjort, vet inte hur andra skulle gjort :)

noen annan som har råd? ja 2 mnd er vell lite mycke sen stoet er 7 år :) 4 åringen skall trenas fra bakken och rensa lite på tölten i en liten tid så skall han settes i vile til våren så han kan tenke over hva han har lärt:)

Beroende på hur de är och hur de bor så skulle jag låta de vara helt minst någon månad. Se det som en vanligt, sammanhängande ledighet bara, där de får landa och vänja sig vid det nya landet. Gå promenader i omgivningarna (inte jobba vid hand utan bara promenera) och sen börja jobba från marken/tömköra efter det. Och sen sitta upp.
Själv skulle jag nog, efter månadens vila, lite "börja om" med inridningen även om man går fortare fram än med en unghäst. Man knyter bra band då också, tror jag, och häst och ryttare hamnar på samma nivå.

Til deg som fråga hvor hästene kom fra de kommer fra Vorsabær 2. sör av Iceland, 80 km fra Reykjavík.

Hej
ja greit och ta det lite lugt jag har dem oxså i egen have til de er vaksinerte:)
jep smart och starte fra bakken så man kjenner hästen och hästen kjenner rytter ner man starter opp ridetrening.
Takk for svaret:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
600
Senast: Funderarn
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 802
Senast: Jamtland
·
Anläggning I januari får jag hem ett förhoppningsvis dräktigt sto (köpt lite "grisen i säcken" hon är bara ultraljudad 3v efter betäckning då hon...
Svar
6
· Visningar
1 565
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka