Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag klipper halva huvudet och ner till knät/hasen med min stora heninger. Funkar kalas och spar in en slant. Känns överkurs att klippa skenbenen och hela huvudet.
Men följer tråden ifall det blir aktuellt att ha häst på de villkor då det kan bli aktuellt att klippa hela benen. Tror det kan bli svårt med min stora maskin.
Oster Golden A5 2 speed använder min till både häst och hund.
Den brukar även många veterinärer ha.
Lite dyr men den är typ odödlig så den håller en livstid ungefär.
@pulkaskurk Helklipper du hästen med den? Tar det lång tid? Jag tänker att klipphuvudet ser ganska litet ut. Fungerar den även på kraftigare pälsar?
Hur är ljudnivån?
Jag har haft en liknande variant från Hööks förut. Problemet med den var att den inte (på ett lätt sätt) kunde öppnas för rengöring och det gick inte att byta skären. Den la därför av ganska snabbt då maskinen blev full med hår. Trots att den nu har varit helt ituskruvad och servad så går det fortfarande inte att klippa med den.
Hur länge har du haft din? Har du klippt många gånger med den?
Finns det någon del av pälsen som den inte rår på?
Nej jag har inte helklippt någon häst med den eftersom jag dels har stor maskin också och dessutom inte helklipper mina egna hästar.
Det går säkert att klippa en hel häst med den men det är ju osmidigt om man har en stor maskin för den är ju liten.
Jag har inte varit med om någon päls den inte har kunnat klippa oavsett fullblod eller islänning eller hund.
Min äldsta Ostermaskin är väl typ 30 år och den fick jag ärva från ett hundtrim där den använts många timmar om dagen och den fungerar fortfarande felfritt
Har även en ny som jag fick i augusti men den har jag inte hunnit använda så mkt ännu men det är som sagt den vanligaste maskin som de proffesionella hundtrim och veterinärer använder så det är en riktig slitvarg till maskin.
Maskinen har snabbknäppe på skären så det tar 1 sek att byta skär och man kan göra rent under.
Oster och Andis har samma skär så det finns väldigt många skär att välja på till maskinen.
Maskinen låter nästan ingenting och vibrerar bara lite grann.
En proffsmaskin som sagt.
Vad använder du för nr på skär? Jag har precis beställt en och det medföljer skär nr 40 men det verkar vara "clean shave" med det och jag vill ju inte ha en helt avskalad kuse.
Jag har en DeLaval HCP 65 och jag klipper både ben och huvud med den. Jag jobbade på en stor hästgård (120 hästar!!) i England och där blev det en del klippning! Dom hade bara stora maskiner där med och man fick in tekniken efter ett tag
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.