Mina desperata försök fortsätter att häckla bukefolket

Haukur

Trådstartare
Måste juh ha ett lägenhetsdjur, som dessutom är allergivänligt (min pojkvän är pälsdjallergiker), personligt, som vill kela med en å dessutom inte är så dyr i inköp (allting är relativt), klarar å vara själv nåra timmar/dag och som inte låter för mycket då jag bor i lägenhet...

Jag har massa djurvana men är sämre på allergivänligt... å detta börjar verkligen gräma mej... hur ska jag överleva utan hund å mina tre kattor? Måste juh ha ett substitut...

HJÄLP!

Så kan ja säga att pojken har begränsat mej ganska rejält: inga råttor å inga chillor... Men kom m sånna förslag oxå... Jag undviker gärna reptiler då ja tycker man får dåligt "gensvar" ingen kontakt lixom...

Please, hjälp en stackars djurberoende...!!

hmmm
allt som har päls är alltså uteslutet.
reptiler likaså

fiskar och insekter tycker inte jag är så värst gosiga heller faktiskt (nähä!)

men då finns ju bara fåglar kvar
helst då någon sort som man kan ha två av (dvs inga dyra jättepapegojor) och som kan bli sociala
då finns det ju tre vanliga sorter; nymfparakit, undulat och kanariefågel

vad jag vet kan fåglar bli väldigt tama och gosiga, bara man håller på med dem mycket

fast fåglar e ju inte direkt tysta... :smirk:

Sen så är dom väldigt allergiframkallande oxå... :crazy:

Fåglar blir man lätt väldigt allergisk mot. Jag mår inte alls bra i närheten av fåglar, mina chillor däremot tål jag alldeles utmärkt.

Spelar ingen roll om det är en nakenkatt eller ett nakenmarsvin eller vad det nu är...en allergiker reagerar inte på pälsen, utan på proteinet som djuret utsöndrar genom tex saliven.

Vissa ödlor kan bli väldigt tillgivna och kelna...

Men det är inte riktigt mitt område så jag överlåter resten till någon annan! :)

Tack för svaren!

Ok... ingen ny vovve, har redan än å d e lite för mycket jobb för att jag ska vilja skaffa en ny nu när jag ska gå på högskola å så småningom jobba...
Nakenkatt känns... tragiskt :D
Pippi har ja funderat på men har hört att dom ska vara väldigt allergiframkallande...
Och ödlor känns lite... boring...

Hmmm... ja får väl trotsa pojken å skaffa en råtta eller chilla... kan man ha typ en råtta eller degus eller liknande fastän han är allergisk... han behöver juh inte pilla på den å bara inte buren står i sovrummet borde d väl funka?!? Han e inte tokallergisk (klarar av å bo hemma hos min mor å far m min hund å mina tre katter utan å käka piller men han känner av d...)...

Mina chillor bor i mitt arbetsrum och jag reagerar inte på dem alls. Det skulle kanske vara värre om de bodde i sovrummet (där jag ändå inte vill ha djur). Jag är även dammallergiker och kan därför reagera på höt, men aldrig på djuren i sig.

Som liten hade jag en hamster, den var jag inte heller allergisk mot. Hamstern i sig är ju ett rart litet djur, men jag tycker nog ändå att chillorna är betydligt roligare!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka