Min ponny börjar tappa hullet

M

Marlena

Jag har en cponny som oftast har varit rund om magen, och då bostade jag på henne protein vilket gjorde att magen försvann och hon blev superfin!!:) nu går hon på 7 kg hö, 0,5 kg lusern hackat strå, och 0,5 kg musli. Hon har börja tappa det fina hullet, och jag kan inte fatta varför? Ska ja ge henne olja? Eller öka lusernen och minska höet? Känner mig som en vilsen liten matte :( kom jättegärna med tips!:)

Sv: Min ponny börjar tappa hullet

Får hon samma hö som tidigare? Finns analys?
Kyla, klippning, förändrad träning är saker som kan förändra näringsbehovet, bland andra.

Vad menar du med bostade på protein?
Annars undrar jag samma sak dvs om det är samma foder som när hon var lagom?

Jag hade ökat lusernet.

Jag hade i första hand ökat höt och i andra hand lucernet. Det har varit kallare och kommit snö i nästan hela sverige. Därför går många hästar ner i vikt nu.

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 591
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 383
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö Hej! Jag önskar lite hjälp med att sätta ihop en bra foderstat till min häst, som är en fullblodsvalack på 10 år. Jag vill minnas att...
Svar
3
· Visningar
1 163
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Har en nybliven valack på 2,5 år. Kastrerades slutet på oktober och började fter det RASA i vikt. På ca en vecka gick han från fint hull...
Svar
13
· Visningar
1 570
Senast: Smokey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka