Min marvinskull kom i lördags!

Lina_Zacha

Trådstartare
3 fina sheltiehanar blev det!

a-kull.jpg

Alla tre uppifrån, 1 timme efter födseln.

akull2.jpg

2 dagar gamla

alkazar2dagar.jpg

Rockstars Alkazar

cooper2dagar.jpg

Rockstars Alice Cooper

dacke2dagar.jpg

Rockstars After Dark

Cooper ska jag behålla (precis vad jag ville ha! :love:). Alkazar och Dacke är till salu. :cry:

Ååååå så söta! Har själv 2 högdräktiga honor som beräknas föda den här veckan :bump:
Ungarna kommer att bli släthåriga och eventuellt rex! :bow: :love: :)

*viskar lite försynt* Du får inte kalla dom Rockstar innan ditt uppfödarnamn är godkänt *host harkel* Du måste i såfall skriva (Rockstars). Se får du inte regga dom med dubbelnamn heller, inte ens med bindelstreck. Så har du tänkt att regga måste du nog döpa om dom till enkelnamn :(

men det var då själva... :devil:
vad allt ska vara krångligt! kan jag inte få regga dem i AQHA istället? Quarter-marsvin, ny ras! :D

men jag har ju själv djur med två namn, och i stamtavlorna finns det massor...!? *fattar noll*
har dessutom sett marsvin med typ 6-7 namn, som fått namn efter en låttitel.

Nu har min ena hona Lena fött sina ungar. 4 st blev det. Tyvärr var alla döda :cry:

När du fått två uppfödargrupper godkända, dvs två ungar från olika kullar visade för två olika domare, DÅ får du ditt uppfödarnamn godkänt. Innan får ungen bara ha enkelnamn. När så uppfödarnamnet är godkänt få du döpa ungen till Rockstar´s Alice Cooper the Greatest Rocksinger of All time....om du vill...hur många namn som helst. Tänk bara på att namnet ska få plats att skriva på sista raden i regbeviset i framtiden ;)
Det är ju därför min ungar än så länge bara har "tråkiga" enkelnamn...ska ställa min andra uppfödargrupp på SM, sen så får dom tjusiga låååånga namn :love:

...men jag kan alltså regga som enbart Cooper nu, och som Rockstars Alice Cooper sen när jag är godkänd?

sen får det bli Rockstars Bon Jovi the Greatest Rocksinger of All time, så det så! :D :cool: :bump:

Nja, reggar du som Cooper så kan du bara lägga till Rockstar sen när det blir godkänt.

Men då borde det ju funka om man skippar mellanrummen i regbeviset? :idea:

Till dig som skrev tråden: Satan vad söta, speciellt Alice Cooper! :love:

ÅÅÅÅ så söta dom är.
Ska du sälja dom hör av dig.
Till mig snäla. :bump:

Vilka sötta :love: Coopers vita fläck på nosen ser ut som på en av mina små tösser ju! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 022
Senast: Lime
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 671
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar