Min marsvinsängel

skogsflicka

Trådstartare
Igår eftermiddag gick min älskade lilla Ikaros ur tiden, endast 1 1/2 år gammal. Jag är så fruktansvärt ledsen, även om jag vet han har det bra nu och inte behöver ha ont något mer. :(

02.jpg

03.jpg

07.jpg

08.jpg

:cry:

*snyft* :( :cry: Jag vet allt för väl hur det känns, Doris dog knappt två år gammal 14/1 i år... :( :( :( Jag förstår om ord inte betyder någonting just nu, men jag skickar massor av tröstkramar till dej! :)... :cry: Varför dog han så ung? Han (och de andra) var jättefina och supersöta!! :)

Han hade nå krångel i magen, diarré och förstoppning samt att det bildades en gasklocka.

Han var inlagd på djursjukhuset förra veckan fre-lör. De tog röntgenbilder och gasklockan var verkligen jättestor, så de stack håll på den, han blev bättre då jag hämtade hem honom, men sedan blev han dålig igen, så de röntgade honom igen eftersom jag ville, och den nya gasklockan hade blivit nästan lika stor. Så han fick somna in. :(

usch vad tråkigt :(
jag har ju åtminstone varit lite förebered på att han kanske inte skulle finnas kvar hos mig så länge till, då jag såg hur dålig han blev. fast det tar ändå så ont i mig. :cry:

Jag har en hona som toxar just nu, hemskt att se.
Hon har inte fått ungarna, de lever.
Ringde veterinären som tyckte att vi skulle avvakta tills i morgon. Alla andra veterinärer häromkring har semester, typiskt.

Hur ledsamt det än är så tycker jag att du tog rätt beslut.
Skickar kramisar

trist när våra djur dör.. ja saknar fortfarande lilla Tindra som dog i våras.. men ja hör henne varje gång ja loggar ut från datan! ja spelade in henne när hon pratade innan hon blev dålig o dog...

Min marsvinshona fick fyra ungar inatt, 2-3 veckor förtidigt. Alla dog, jag gör nu allt för att rädda mamman. Var till veterinären tidigare idag så att hon fick cortison.

Beklagar har själv fått ta det hemska beslutet 2 gånger att låta grisen somna in. I april senast, 2 dagar innan Hugos 5årsdag, och vet hur det känns.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Bufera
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 407
Senast: Troll
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 795
Senast: QueenLilith
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar