Min mamma vill ta bort henne!

S

Sandra_93

Vad ska jag göra? Min mamma vill inte ha två katter och det har vi. En svart liten och en Svart/vit stor, och det är alltså den största, Tova, som mamma vill ta bort. Jag får välja mellan en av dom, och hur ska jag göra? Hjälp mej snälla!

Sv: Min mamma vill ta bort henne!

Varför vill hon ta bort den ena?
Två katter kostar inte mycket mer än en.
Dessutom mår katter bäst ihop med andra av sin art liksom de flesta andra djur inklusive vi människor.
Du kan ju hälsa din mamma att det är otroligt ansvarslöst det hon tänker göra, har man skaffat sig ett djur har man ett ansvar som man inte ska smita ifrån!
Man ska bara avliva i de fall då djuret lider och inte går att bota.

Jag säger samma sak som Heulwen, en katt mår mycket bättre med sällskap än utan!

Varför vill hon avliva en av katterna? Är det för att de hårar - erbjud dig att dammsuga. Är det för att det är mycket jobb - erbjud dig rensa låda/mata osv. Är det för att det kostar pengar - erbjud dig hjälpa till att betala lite varje månad eller att göra andra saker i hushållet som "betalning".

/Erica

Kan bara instämma med vad Heluwen och Cheeserica säger.
Om din mamma inte vill ha två katter längre (varför inte?) får hon väl omplacera eller sälja den ena. Man avlivar inte ett djur för att man inte har lust att ha det kvar längre.

Instämmer helt i detta.
Man blir ledsen av sånt här. Inte kan din mamma vara så grym att hon vill du ska välja vilken av dina älskade katter du vill ha kvar. Det är ju att dödsdöma den andre. Så gör man varken mot sina djur eller mot sina barn. Mycket ansvarslöst och grymt.

:bow: Instämmer helt med de som skrivit innan :bow:

Har man skaffat ett djur får man ta sitt ansvar..

Håller helt med de övriga. Hur kan man ställa sitt barn inför ett sådant val. Hon ber dig alltså bestämma vilken av katterna som ska dö!!! Det är grymt både mot dig och katterna.

Sandra_93 skrev:
Vad ska jag göra? Min mamma vill inte ha två katter och det har vi. En svart liten och en Svart/vit stor, och det är alltså den största, Tova, som mamma vill ta bort. Jag får välja mellan en av dom, och hur ska jag göra? Hjälp mej snälla!

Jag vet inte bakgrunden till det hela men om jag efter att ha läst det här inte ska idiotförklara din mamma rakt av så vill det till en VÄLDIGT bra anledning om hon vill ta bort en frisk katt bara därför att. SÅ GÖR MAN BARA INTE!!!
Som så många andra skriver så har man et ansvar gentemot det djur man en gång tagit in i sitt hem. Djuret har inte själv valt att hamna i sin ägares händer så därför åligger det ägaren att se till så att djuret har det bra & om man inte vill ha det kvar så får man antingen fixa ett nytt hem eller bita i det sura äpplet & ta hand om det djur man en gång trots allt ville ha!

& att dessutom lägga beslutet om vilken katt som får finnas kvar i någon annans händer... Vilket urbota idiotiskt tankesätt! Usch vad förbannad jag blir!

DET SKULLE F-N VA KÖRKORT PÅ ATT SKAFFA DJUR!!!

Berätta gärna hur det går! Det är ju inte du som gjort något fel men precis som de andra skriver är det oansvarigt av din mamma att dels komma på tanken, dels ställa dig inför ett sådant val.

Om det inte löser sig kanske du har någon kompis eller släkting som kan adoptera katten??

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
538
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
684
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama