L

lenao

hejsan jag har en fråga jag har en katt flicka hon är 8 år och går på ppiller snart i sex år för en vecka sen började hon få blod i urinen männ värkar som det inte nåt hon bryr sej om hon leker äter som allt vore vanligt jag är orolig är detta farligt ska jag gå till vetrinär är detta farligt hoppas på svar:confused:mvh lenao

Sv: min katt

hejsan jag har en fråga jag har en katt flicka hon är 8 år och går på ppiller snart i sex år för en vecka sen började hon få blod i urinen männ värkar som det inte nåt hon bryr sej om hon leker äter som allt vore vanligt jag är orolig är detta farligt ska jag gå till vetrinär är detta farligt hoppas på svar:confused:mvh lenao
hoppas jag kan få svar nu

Jag hade ringt och rådfrågat veterinären, de flesta veterinärer kan du ringa när som helst under dagtid.

Jag tycker att det låter som att din katt har fått cancer pga p-pillren. Det är mycket vanligt att de får det, och därför ska man kastrera katten från början i stället för att använda piller.

Jag hoppas att det inte är så i ditt fall, men mitt råd är i alla fal att få henne kastrerad och sluta med pillren!!!

Blod i urinen är ett vanligt symptom på tex. urinvägsinfektion så du bör definitivt ta henne till veterinären för en koll.

:)så fort det går är orolig:bow:

Självklart ska du ta kontakt med veterinär!
Är du orolig så vänta inte på råd här utan ring!

Min erfarenhet är att de flesta veterinärer INTE rekommenderar att man ger p-piller till katter under en längre tid. Speciellt inte i flera år!

Hoppas att det inte är något allvarligt!

hoppas jag kan få svar nu

Ta katten till veterinär omgående och överväg seriöst att kastrera henne istället för att ge p-piller. Självklart är det "farligt" om katten får blod i urinen. Skulle du inte själv sökt läkare om du började kissa blod?

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 919
Senast: Catsu
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 567
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17