I
Incontestable
Det hela började igår när jag vaknade och insåg att bakdelen på min 2 åriga hankatt inte riktigt hänger med.
När han hoppar upp i soffan så ramlar han nästan, likaså i sängen. Det verkar vara svårare på mjukt underlag.
När han går på golvet så vinglar han.
Samt när han sitter ner så vaggar han?
Han springer inte längre och leker med andra kattungen som jag har.
Han brukade jämt ställa sig på två ben mot mitt knä när jag kom hem, det gör han inte nu.
Han är väldigt känslig vid svansroten som många katter brukar vara.
Han höjer alltså upp rumpan när man klappar honom där, vilket han inte gör lika mycket längre.
Han äter och dricker normalt (dock åt han inte i morse), kräks inte och är inte dålig i magen.
han är inte förändrad i beteendet förutom att han verkar lite loj (seg), samt att han fräser åt lillkatten ibland när hon attakerar honom för att leka.
När hon springer mot honom när han står på golvet så ramlar han och går sedan iväg.
Men han lyssnar fortfarande på mig.
Jag var till veterinären igår och röntgade honom samt tog prover på de vita blodkropparna samt att de kände på honom, men de hittar inget fel på honom. Han hade heller ingen feber.
Han har ett medfött synfel på ena ögat men det var inte förändrat.
Han är innekatt så vet. trodde inte att han dragit på sig någon sjukdom.
Jag fick inflammationsdämpande samt smärtstillande åt honom som han ska äta i tio dagar.
Jag tvivlar dock på att det är det som är felet.
Är det någon som känner igen sig?
Han är som sagt bara 2 år så veterinären trodde inte det var någon hjärnblödning av något slag heller.
Jag är livrädd att jag ska behöva ta bort honom.
När han hoppar upp i soffan så ramlar han nästan, likaså i sängen. Det verkar vara svårare på mjukt underlag.
När han går på golvet så vinglar han.
Samt när han sitter ner så vaggar han?
Han springer inte längre och leker med andra kattungen som jag har.
Han brukade jämt ställa sig på två ben mot mitt knä när jag kom hem, det gör han inte nu.
Han är väldigt känslig vid svansroten som många katter brukar vara.
Han höjer alltså upp rumpan när man klappar honom där, vilket han inte gör lika mycket längre.
Han äter och dricker normalt (dock åt han inte i morse), kräks inte och är inte dålig i magen.
han är inte förändrad i beteendet förutom att han verkar lite loj (seg), samt att han fräser åt lillkatten ibland när hon attakerar honom för att leka.
När hon springer mot honom när han står på golvet så ramlar han och går sedan iväg.
Men han lyssnar fortfarande på mig.
Jag var till veterinären igår och röntgade honom samt tog prover på de vita blodkropparna samt att de kände på honom, men de hittar inget fel på honom. Han hade heller ingen feber.
Han har ett medfött synfel på ena ögat men det var inte förändrat.
Han är innekatt så vet. trodde inte att han dragit på sig någon sjukdom.
Jag fick inflammationsdämpande samt smärtstillande åt honom som han ska äta i tio dagar.
Jag tvivlar dock på att det är det som är felet.
Är det någon som känner igen sig?
Han är som sagt bara 2 år så veterinären trodde inte det var någon hjärnblödning av något slag heller.
Jag är livrädd att jag ska behöva ta bort honom.
Senast ändrad av en moderator: