Min hund dog igår..

A

Alkemisten

och vi vet inte varför. Vi hade tagit henne till djursjukhuset i söndags då hon hade haft kräkningar och diarre i två dagar. Hon var pigg och till synes stabil och djurskötarna hade precis gått ut med henne. Nästa gång de tittade i buren var hon död, knall och fall bara.

Hon hade haft förstorat hjärta och lever samt vätska i buken. Vi har inte märkt någonting hon var precis som vanligt tills i fredags kväll. Det var vår lilla parson russel terrier Milou som gick bort bara sex år gammal.

Jag saknar henne så. Det är aldeles tomt i huset nu. Jag har jämt beklagat mig över att hon tog så mycket plats och krävde så mycket, men jag insåg nog aldrig hur mycket kärlek hon skänkte mig. Hon hade så mycket livsglädje och visade ingenting in i det sista. Inte ens personalen på djursjukhuset trodde hon var så sjuk. Jag kan inte förstå varför...

Sv: Min hund dog igår..

Näe vad jobbigt :cry: Det är så jobbigt att förlora någon, spec. när det går sådär fort... Usch.
Skickar tröst kramar, även omd et hjälper måttligt :(

Tack för din omtanke. Det känns jobbigt att inte ha sagt hejdå till henne. När vi var på sjukhuset tog skötarna bara in henne utan att vi fick säga hejdå. De trodde så klart inte att hon skulle dö, men ändå. Dina kramar är mycket uppskattade!

Be att få komma och titta på henne idag. Nu kanske det är försent, men när min hund dog när hon var inlagd, så åkte vi och sa hejdå ändå. Jag ville se henne en sista gång. Men då var det ju samma dag hon dog.

Usch vad hemskt!
Jag som lämnade min hund med samma problem hos veterinären i går kväll.
Det är konstigt att man kan tycka att de är jobbiga men det blir fasligt tomt när de inte är på plats.

Hej,

Veterinären ringde igår och sa att de obducerat henne och inte hittat något onormalt, förutom att hjärtat var lite förstorat. De har skickat iväg en massa prover till labbet för att se om de hittar något mer. Det verkar för mig helt oförståbart att hon bara kunde dö.

De ska kremera henne så får vi askan sen. Det är lite svårt att begrava henne nu ju när det är tjäle.

Jag är verkligen ledsen....

Tack för eran omtanke, det känns skönt att skriva här...

Massor med tröstkramar till dig.

Ska avliva vår hund imorgon pga cancer. Har i alla fall vetat om det i två veckor och hunnit förbereda mig även fast man aldrig är helt förberedd när det händer.
Måste varit fruktansvärt att inte få säga adjö ordentligt.

Mina tankar finns hos dig.

Mina tankar finns hos dig med. Det är så sorgligt att man måste skiljas från ens djur-familjemedlemmar så tidigt. Jag menar de blir ju inte lika gamla som en själv. Men någonstans känns det nog rätt att ta bort din hund om den är så sjuk, även om det känns jobbigt.

Jag går omedvetet och kollar om Milou ska komma in, och förväntar mig liksom att se henne på hennes vanliga platser. Sedan kommer jag ihåg att hon inte kommer tillbaka. :cry: :cry:

Tack än en gång för lite cyberkramar....

vet hur det känns. tog bort våran hund 2 mars i år pga. epilepsi men hon blev inte ens 2 år.
:cry:

Tack!

Sorgligt nog fick min hund somna in nu på eftermiddan vid kl 13. Vid kl 11 ringde min mamma och sa att hon var sämre. Så vi åkte snabbt till djursjukhuset så hon fick somna in.
Igår var vi ute på vår sista promenad och i förmiddags kunde hon inte längre stå eller gå och åt inte upp maten och medicinen. Det gick snabbare än vi trott eftersom hon kunde ha levt några månader till sa veterinären för två veckor sedan. Men det var skönt att hon blev dålig snabbt och inte behövde gå omkring och vara sjuk så länge. För endast tre veckor sedan var hon ute och sprang på fälten för fullt pigg och glad som en unghund. Hon gav nog upp när hon kände att hon inte orkade lika mycket som förr.

11 underbara roliga år fick jag med världens sötaste och snällaste hund.

Förlåt att jag själ din tråd. Sknt att skriva av sig.

lider med dej.. så enormt mycket! Jag har sj inte kommit över min sorg när jag förlorade min hund i höstas.. Det är en evig saknad.
kramar om dej hårt!

Lider med dig och även med smulan. Även om hunden är ung eller gammal så saknar man sin vän så fruktansvärt mycket. Har själv avlivat 4 hundar.Den sista var min älskade schäfer Ida i april förra året. Det är snart ett helt år sedan. Jag saknar henne lika mycket än. Har foton framme och ett foto i telefonen det första jag ser när jag startar och stänger av den. Ändå har jag två hundar till här hemma. Det är jobbigt. Kram på er.

Tack igen för ert stöd. Jag var med min andra hund hos grannen för att hon skulle få leka och träffa andra hundar lite. Hon verkade faktiskt inte så lekfull. Men mot slutet sprang de runt lite i trädgården i allafall.

Liknande trådar

Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
24 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka