Hej! Vill kolla om någon här har varit med om det här innan. Min häst tappar päls små kala fläckar över hela kroppen det har han haft ett tag nu sen han började fälla sin vinterpäls. Sen bara på en dag under magen ungefär hittade jag en jätte stor fläck 15-20 cm ungefär det går bara att skala av pälsen så han blir helt nacken det är som om han tappar all päls men inte har producerat ny päls under? Jag blev såklart orolig och ringde ut en veterinär. Veterinärn blev väldigt förvånad hon hade aldrig sett något liknande innan hon tog med prover på pälsen i förhoppning om att det skulle va pälsätare eller något sådant för annars visste hon inte vad felet va. Det visade sig senare att det inte va några kryp eller ägg i pälsen. Det hon tippsade mig om va att köpa b vitamin och selevetan och blanda i maten och se om det hjälper. Men tycker att detta är väldigt märkligt han ser ganska skabbig ut nu. Han går på lösdrift och har täcke på sig ute han har tillgång till bra höselage och jag stöd fodrar även mer kraft (groov setenetive en grön säck) eller vad det heter. Har bara ägt honom i snart 1 år pratade med förra ägarna igår och dom sa att han aldrig fällt så innan. Blir nyfiken om någon annan här varit med om det här med sin häst? Har ni några tips på vad jag kan göra? Tacksam för hjälp! Mvh Elin