Min gullegris, -bebisbilder!

nordsvensken

Trådstartare
Det här är Hampus, 10 dagar gammal och ca 800g tung.

Han är resultatet av att mamma Majken betäcktes av sin bror vid 3,5 månads ålder hos förra ägarna och uppfödarna Förlossningen var svår och hans fyra syskon dog:de var normalstora vid födseln och fastnade på väg ut, mamma var för liten (15kg...) Gampus vägde dock bara 176g och kunde därför ta sig ut levande. Han saknade sugreflex men efter att ha mjölkat mamma och tvångsmatat honom så började han, 8 timmar gammmal att suga. Lyckan var stor, och han har sedan dess ökat ca 80g/dag (!!!!) Från att ha varit ett litet skelett med hud är han nu en riktig liten tjockis! ;D

20231078.jpg

20231079.jpg

20231080.jpg

20231082.jpg

Sv: Min gullegris, -bebisbilder!

Han är sååå söt! :love:
Jag är så glad över att Majken och bäbisen överlevde den svåra grisningen. ;)

Utan dig och din insats hade du nog mist både Majken och Hampus!
Du var så duktig och modig, nordsvensken! :bow:

Åh, vilken rysligt söt liten gris! Hoppas att både han och mamma gris fortsätter "krya på sig" nu efter den jobbiga... förlossningen(?). :laugh:

Ååååh! det e nog den sötaste grisbebis jag någonsin skådat :love:

Men gud så söt!:love: Grisbebisar är nog de sötaste bäbisarna i djurvärlden.

Guuud så söt!! :) det var otrolig tur att han överlevde! stark liten kille ;) vill äta upp sötnosen ju! :rofl: (OBS! jag är vegeterian så bli inte orolig!)

Åhhh så söt! :love: Både mamma och bäbis! :love:

men gud så söööt! :)

hade så gärna velat ha en liten giiis

Jättesöta var den! :bump: Även om jag inte tycker om grisar så mycket, men söta var dom! jättesöta!

Jo precis, enligt mig är det mer maxigris, men jordbruksverket är ju bossen :angel:

Jag syftade på de tjockisar i 90-100-kilosklassen som också är minigrisar, men det kanske blir en annan "ras" om de passerar 80-kilo. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka