Miljoners döda möss

mian1

Trådstartare
Kan man få katten att INTE ta hem döda djur? Vår veranda och trädgård översvämmas snart av döda möss, sorkar och ödlor.

Hej Mian1!

Det är bara kattens natur. Man ska berömma den för att den dödar skadedjur. Det är därför vi ursprungligen försökte, men ännu inte lyckats, att "tämja" katter.

Det bästa med katter, till skillnad från alla andra djur, är att det är de som lär oss hur vi ska bete oss gentemot dem och inte tvärtom.

Det är många som hatar katter för att de kan inte kuvas. Det är det jag gillar bäst hos dem bland många andra fina egenskaper.

Med de vänligaste hälsningar,
Thomas

tänk på att det är en gåva från katten..
h*n är jäätestolt över sitt byte, men vill ge det till dig..
det ska du ta som en komplimang..
kan ändå förstå att det inte är världsroligt att ha massa döda möss i hela huset..
min kompis katt släpade in en halvdöd duva förra sommaren.
som fortfarande kunde flyga..
halvkul

hehe...ta det som en komplimang, katten ger er ju en gåva!
men det är ju inte så kul kanske..
Jag tror inte det går att få katten att inte ta hem döda möss osv

Okej, tack Stig & Roger för de två levande ödlorna som numera bor under varmvattenberedaren, för den masakrerade sorken som levererades ända in i vardagsrummet, för 2000 ihjälbitna möss prydligt placerade på varandan. Och tack snälla Simba för fåglarna som nu inte längre stör oss med sitt pipande. Undrar om hon vill att vi grillar dem åt henne?

Suck, tacka vet jag HUNDAR!!! :devil:

infogar ett tack jag med genom din knapp! Smulan kom hem med en fladdermus, tack så mkt, för att inte nämna kaninungen, tack smulan, vad duktig du var..... *urk*

Min Singoalla levererade tre möss och två fåglar tills jag fick veta att det var för att hon inte var säker på att jag hade mat. Att jag genast "tog hand om" bytena (d.v.s. slängde dem) tydde hon då kanske som att jag åt upp dem och så bekräftade jag hennes antagande om att matte behövde försörjas.

Efter att så analyserat min ljuvliga pälsbolls "mat"leveranser såg jag noga till att tacka för nästa mus men sedan ge den tillbaka till henne efter att jag tydligt visat att jag kunde döda den åt henne. Efter detta verkar hon anse att matte trots allt kanske klarar sig själv, och inga fler överaskningar har "förgyllt" min tillvaro (ta i trä).

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter som lever sitt liv som (huvudsakligen) innekatter. Vi bor dock i ett gammalt, otätt hus nära skog och betesmarker, så...
Svar
12
· Visningar
1 214
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: ufot
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 876
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
529
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka