isafore
Trådstartare
Va med en kompis när hon red sin medryttarhäst. Hästen i fråga fick mikroferm i maten. Aldrig hört talas om detta. På baksidan av förpackningen kan man läsa detta.
Låter inte så hälsosamt i mina öron att ge hästen detta oralt? Googlade på ''mikroferm till häst'', fick upp följande.
Fick dock inte upp någonting om att ge hästen det i mat eller vatten. Någon som vet varför man ger mikroferm i maten?
För friskare växter och bättre miljö
Mikroferm är en bruksklar produkt baserad på aktiverat EM, Effektiva Mikroorganismer.
Det ger ett verksamt skydd för växter och gör marken fruktsammare genom att stärka den gynnsamma mikrofloran och konkurrera ut sjukdomsalstrare.
Används som biologisk växtskydd i odling samt i vattenrening, odörbekämpning och rengöring
Applikationsområden
Stärkande och produktionshöjande medel för bevattning i trädgården
Produktion och plantering av plantor
Kompostaktivering
Lokalvård inomhus -- rengöringsmedel
Odörbekämpning mm
Låter inte så hälsosamt i mina öron att ge hästen detta oralt? Googlade på ''mikroferm till häst'', fick upp följande.
... I mitt sortiment har jag en ny produkt som heter mikroferm som sades vara bra mot bla sommareksem. Jag testade o hör o häpna efter fem dagar så började eksemen läka ut o skorven ramlade av. Mysan var besvärsfri resten av den säsongen, så länge jag smörjde in henne med mikroferm samt självklart hade eksem täcke på henne.
En kompis till mig, som också har hästar, hade problem med en av sina, i form av kraftig mugg, rasp tom, det hade letat sig långt upp på alla fyra benen. Jag bad henne testa Mikroferm. Hon provade att badda på i en vecka, men då det var mkt kraftigt så bet det inte. Jag föreslog att hon skulle lägga omslag på hästen med mikroferm. Efter två nätter så ramlade skorven av o det var lent....
Fick dock inte upp någonting om att ge hästen det i mat eller vatten. Någon som vet varför man ger mikroferm i maten?