Microsofts filformat

Butros

Trådstartare
Använder Microsoft samma filformat i Mac och PC?

Troligen kommer jag om en tid att byta från PC (Windows XP) till Mac. Kommer jag att utan svårighet kunna överföra och öppna mina office-dokument (Excel, Outlook, PowerPoint och Word)?
 
Sv: Microsofts filformat

Outlook vågar jag inte svara på då jag inte använder det, men Word, Exel P.P mm, mm skickar jag mellan Mac och PC dagligen utan problem med öppning :)
 
Sv: Microsofts filformat

Butros skrev:
Använder Microsoft samma filformat i Mac och PC?

Troligen kommer jag om en tid att byta från PC (Windows XP) till Mac. Kommer jag att utan svårighet kunna överföra och öppna mina office-dokument (Excel, Outlook, PowerPoint och Word)?

officepaketet finns till mac med och fungerar bra ihop med pc-varianten. Mac har stöd för fler filformat än pc.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Försökte hitta Microsoft Office-paketet men det fanns bara från 2021 och tidigare. Har de slutat ge ut det? Är det Microsoft 365 som...
Svar
10
· Visningar
893
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 050
Senast: Sasse
·
Äldre Min mobil börjar sjunga på sista versen och eftersom jag ogillat den från dag 1 så är det minst sagt lockande att byta nu... Men vad ska...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 685
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp