majola

Trådstartare
Är det någon som har någon av Eckart Meyners böcker och som kan se efter vad han rekommenderar för övningar för ryttare som är låsta/har andra problem i bäckenet?

Tusen tack!

Sv: Meyners

Jag har Meyners bok. Hur menar du att du är låst i bäckenet? (Själv rekommenderar jag Feldenkrais, som vanligt - gud så tjatig jag är - så du får reda på VAR dina felkopplingar sitter). Är du sammandragen i ljumskarna? Är du för styv och kan inte ta rörelserna genom din kropp? Då kan låsningen sitta längre upp. Själv har jag en bröstryggrad som gärna låser sig, denna låsning fortplantar sig givetvis nedåt i kroppen, och KAN se ut som stelt bäcken, men det är snarare att ryggraden inte skruvar sig hela vägen upp till bh-bandet.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·
Hundträning Letar efter bra böcker om lydnad, bruks, allmän valpuppfostran.. ja lite allt möjligt. Det finns ju ett helt hav med hundböcker där...
Svar
4
· Visningar
413
Senast: farin
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama