mera influensa

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

pippi27

ush, Jonas har fortfarande feber och hostar. Det är en vecka nu :(
Helst vill han bara sitta/ligga i mitt knä i soffan med eller utan fleecefilten beroende på hur hög febern är. Jag får knappt i honom någonting alls. Idag har han fått isig tre isglassar. Han vill inte ens dricka ordentligt för att det gör så ont i halsen. Just nu sover han igen. Jag går ner här till datorn med en kaffekopp medans han slumrar och har gjort så hela veckan.
Nu börjar jag känna mig seg, tung i huvudet och öm i halsen. Äter massa vitlök och håller tummarna. Har inte tid att vara sjuk, måste sätta igång hästarna!
Tydligen en massa ungar i byn som är sjuka nu. Hoppas bara att dottern klarar sig. Hon blir så väldigt dålig när hon är sjuk för har inga reservar att ta av.
*djup suck*

Sv: mera influensa

Hur fungerar det med ren is? Så han får i sig vätska, elin älskar att suga på is när hon är sjuk, eller ja när hon är frisk oxå, men hon kan vara nästan helt borta och ändå suga på isen.

Själv börjar jag må bättre om det inte vore för den här eländes hostan som håller på att göra mig tokig!!

Det har jag inte ens tänkt på!
Tack för tipset!

Det var så lite så! Det är det bästa med nätet att man nästan alltid får tips som är värda att prova! ;)

Att jag inte kommit på det förr :confused: Det gick kanon ju :bow:
Idag kom dottern hem från skolan med blossande feber och skrällande hosta. Typiskt, hon fyller ju år på torsdag :(

Visst är det tröttsamt när det bara rullar på... Och så till födelsedagen oxå, stackarn! Det är väl bara att bädda ner och pyssla om.
I morgon ska elin få åka til dagis igen, så vi får väl se vad vi får för nya roliga baciller hem... Vattenkoppor går för fullt här om kring...

SArah å Jonas lyckades få vattenkoppor samtidigt.
Båda mådde faktiskt rätt bra under hela tiden även om det kliade.
Gubben min som även han mår risigt nu har åkt iväg en sväng till apoteket. Min läkare har ringt in en kraftigare hostmedecin till unganra. Skulle även hyra några filmer åt barnen.
Tur att jag har förmågan att hitta nå´t possitivt i alllt elände! Nu har vi en utmärkt anledning att slippa släkten (vissa valda delar av den iallafall) i påsk :p

Ja det är bra att hitta något positivt i eländet! ;) Hoppas att hostmedicinen fungerar bra ialla fall!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka