mens under amning

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Whyyyyyy *yyyyl* :cry: ! Fick tillbaka min mens 4veckor efter förlossning, trodde då att det bara är ett misstag. Men idag är den tillbaka igen, redan regelbunden med andra ord :mad: !! Jag ammar 100%, desutom inte lite då sonen äter som en häst ;) .

Hade hoppats att den skulle hålla sig borta tills jag iallafall börjar trappa ner amningen när lillkille är ett halvår, planerar att amma 1år om allt fungerar bra.

Varför blir det så här?

Hur många av er fick tillbaka mensen på en gång, trots full amning, och utan att ni trappat ner tillfälligt pga sjukdom el. likn.?


*SUR*
 
Sv: mens under amning

Du är tyvärr inte ensam! Såg också fram emot ett mensfritt år eller åtminstone några månader. Har knappt hunnit sluta med avslaget innan mensen är igång igen (fyra gånger!) :crazy:

Men, jag brukar tänka att jag måste vara oerhört pigg och stark :p som är "redo" så snart igen! ;)

Tänk om man levt när man inte hade möjlighet att påverka graviditeter, hur många barn skulle man ha då? Ett varje år :eek: :D
 
Sv: mens under amning

Nej vad trist:crazy: Med förste fick jag efter 8 mån trots att jag ibland gav tillägg från början. Nu har jag gett tillägg varje kväll från 4 v ålder och ingen mens i sikte ännu och han är 3 mån.
 
Sv: mens under amning

Jag har fått tillbaka mensen runt vecka 6-7 efter alla tre barnen...
Avslaget har knappt hunnit försvinna förrän det varit dags. :smirk:

"Är det inte det ena så är det det andra, sa kärringen som blödde näsblod" :banana:
 
Sv: mens under amning

Din stackare! Jag ammade tills sonen var 14 mån, o fick inte tillbaka mensen förrän 1,5 mån efter det. Förutom avslaget som höll i sig i 8 veckor så var jag fri från mensen i 2 hela år!:bump:
 
Sv: mens under amning

Jag fick tillbaka mensen efter 3 månader och då dyckte jag ändå att jag ammade eler pumpade jämt. Enligt min bm var det helt normalt. Själv är man glad att man inte använda amning som preventivmedel, tänk om det hade blivit två igen, inom ett år;) , fast i och för sig - rätt härligt hade det varit;) :angel: :love: :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 550
Kropp & Själ jag har länge funderat på om jag ska göra en sådan här tråd. Jag vet inte varför jag gör det, mest för att få skriva av mig. Kanske har...
Svar
13
· Visningar
1 384
Senast: Vallmo
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 205
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hur sjutton gör man? Jag trodde att det var jobbigt att bli mamma första gången. Allt var nytt, mitt barn hade kolik och skrek och var...
2
Svar
20
· Visningar
3 698
Senast: Jaahl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 17
  • hästens kroppshållning

Omröstningar

Tillbaka
Upp