Linneawilliamsson

Trådstartare
Hejsan! Detta kanske låter väldigt oproffsigt, men jag skulle gärna veta hur ett meeting går till. Någon som har några erfarenheter? Hur vet man vart hästarna ska stå osv? Tacksam för svar :)

Sv: Meeting?

Ett meeting är ju tävlingar som pågår under två eller flera dagar.
Oftast kan man då anmäla till stora eller lilla "rundan" eller både och om man har hästar till det.
I varje runda ingår ett visst antal klasser och man får poäng relaterat till sin placering.
Den som fått mest poäng vinner resp "runda"
Det står mer utförligt i propositionen vilka klasser som ingår.
Betalar man tex meetingavgift för lilla rundan så är man anmäld till dom klasserna som ingår i den.

Uppstallning brukar man kunna få genom arrangören och ofta kan man boka uppstallning genom tdb när man anmäler sig.
Oftast är det mobila boxar som ställs upp tillfälligt men det finns vissa större arrangörer som har mer permanenta tävlingsstallar.
Man blir anvisad en box när man anmäler sin ankomst i sekriteriatet alt att man får ett nummer till en värd/värdinna som visar en på plats.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
387
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Lejd
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 873
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 354
Senast: Cina B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama