medeltidsritten!

K

Kesella

Planera in Medeltidsritten den 8e oktober! Fina premier i både 80 km och 50 km. Förhoppningsvis så är bokskogens löv vackert gula och vi får njuta av en härlig krispig höstdag!! Välkomna önskar Hallands SportRyttare

Sv: medeltidsritten!

Den är inplanerad :) Kan du berätta nagot om banan, kuperad, underlag osv?

/Magdalena&Greta

Den är inplanerad :) Kan du berätta nagot om banan, kuperad, underlag osv?

/Magdalena&Greta

Banan är små-kuperad. Mindre backar. Den går mest på grusvägar/skogsvägar. Några kortare partier på stigar. Lite asfalt. Om jag skulle startat så hade jag valt att ha sulor på hästen. (fast det har jag ju jämt åandra sidan! ) Banan är inte speciellt väderkänslig. Jag återkommer lite närmare tävlingen! Välkommna! Mvh Pia

Jag hade planerat in Dackeritten i slutet av september egentligen, men skulle ju lika gärna kunna rida Medeltidsritten... (Speciellt om Gretka ska dit - då blir Hestia glad! ;)) Går den utanför Halmstad?

Ja och ska man rida clear round eller 50 T så måste den ju vara mycket lugnare än om man rider på en tävling som har de högre tävlingsklasserna med snabbare tempo.

Oups jag hade tänkt rida bada, hade inte ens reflekterat över att de ligger sa nära i tid...

Men jenniealba vi kanske ska debutera pa 80 km tillsammans pa Medeltidsritten :idea:

Oups jag hade tänkt rida bada, hade inte ens reflekterat över att de ligger sa nära i tid...

Men jenniealba vi kanske ska debutera pa 80 km tillsammans pa Medeltidsritten :idea:

Ja, kanske det! ;) Det är 13 dagar emellan tävlingarna. Precis tillåtet, eller?

Medeltidsritten kommer sig av att man kommer att rida förbi en "medeltidsby" som är under uppbyggnad i närheten av tävlingsområdet. Den är ju inte från medeltiden då, men en slags kopia av en medeltida by.

Aha då förstår jag. :)
Jag som kör reenactment hoppades ju på ett medeltidstema. :P
Å andra sidan rider jag ju inte distans... så jag hade ju ändå inte kunnat vara med. ^^

(såg tråden som länk på vänstersidan på bukes förstasida).

Aha då förstår jag. :)
Jag som kör reenactment hoppades ju på ett medeltidstema. :P
Å andra sidan rider jag ju inte distans... så jag hade ju ändå inte kunnat vara med. ^^

(såg tråden som länk på vänstersidan på bukes förstasida).

Men du får jättegärna komma i medeltidsutstyrsel och vara vår maskot! ;)

Planera in Medeltidsritten den 8e oktober! Fina premier i både 80 km och 50 km. Förhoppningsvis så är bokskogens löv vackert gula och vi får njuta av en härlig krispig höstdag!! Välkomna önskar Hallands SportRyttare

Nu finns proppen ute på tävlingsterminen! Känn er varmt välkomna!! :)

Liknande trådar

C
Distans I går red jag Simlångsritten 50 km och när jag skulle fylla i Gula Boken innan start insåg jag att den sista tävlingen jag hade ridit...
Svar
4
· Visningar
1 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka