Matdag för en 1-åring

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

emci

HUr ser er matdag ut för era 1 åringar. Vad ger ni dem för samt vid vilka tider på dan? När brukar ni lägga in sovtider mm?
 
Sv: Matdag för en 1-åring

morgon:
Emma gnager/slickar på en knäcke bit med massa smör på, dricker lite solhavre, äter en skiva skinka och kanske lite gurka, ammas

lunch och middag:
Emma äter i princip allt vad vi äter, vi gör lite mildare varianter bara om det är jättestarkt... favoriter nu är gröna ärtor, majs och röda linser, pasta eller potatis.. ibland äter hon bara kött och ibland verkar det som om hennes nya tänder inte vill som hon vill :D gurka, paprika och morot är gott att gnaga på ammas

på kvällen är det gott med lite kesella och mixade jordgubbar

hon är lite anti frukt just nu, men gnager lite på äpple- och päronbitar

vi brukar inte ha några direkta organiserade mellanmål för hon ammas när hon har lust, men lite frukt eller smörgås slinker ner ibland om det blir långt mellan huvudmålen...

Emma sover oftast bara en gång på dan om hon inte blir störd, och beroende på hur hon har sovit på natten och hur tidigt hon vaknat på morgonen så sover hon antingen innan eller efter lunch... oftast efter lunchen...

hon äter inga kollosala mängder - kanske 1-2 dl mat på lunchen och middan... men hon gillar nästan allt...
 
Sv: Matdag för en 1-åring

Eskil har fasta tider på dagis och så försöker vi följa dem ungefär när han är ledig också.

Frukost hemma ca kl 7.30

mellanmål (typ frukt/macka) ca 9.30

lunch vanlig mat ca 11.30

här emellan sover han om man går i vagn eller åker bil

mellanmål ca 14.30

och så försöker vi hinna kvällsmat allihop ca 17.30 fast det blir inte alltid så :angel:

och nattmål typ välling 20.30-21
 
Sv: Matdag för en 1-åring

Rasmus 15mån

vaknar runt 06.00

frukost runt 7.00
vatten,fullkornsflingor och vanlig fil eller fullkornsmacka med leverpastej el skinka el ost. Ibland både macka och flingor

mellanmål typ banan/riskaka

sover ca 10.00-11.30

12.00 lunch
vanlig lagad mat, det vi äter

15 mellanmål
frysta bär och yoghurt(som mixas) el frukt el macka

17.30-18.00
middag
äter samma som vi.

sommnar oftast för natten runt 19.30

slutat med nattmål.

tiderna kan ibland variera om det är vardag eller helg, de dagar han går till förskolan äter han frukost en gång till kl 8.15 där fast oftest ngt lättare bara hemma innan.
 
Sv: Matdag för en 1-åring

jesper som nyss fyllt ett äter så här
07 välling
9.30 mellanmål, frukt el macka
12 middag, samma som vi äter
14.30 gröt
17 middag , samma som vi äter
19.30 välling
han sover mellan 20-06.30 ca.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 905
Senast: Joro253
·
Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 167
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 473
Senast: nexxa
·
Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
4 437
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp